دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا فروش سلاح به عربستان را متوقف کند
(last modified 1395-09-12T04:04:29+00:00 )
قوس 12, 1395 08:34 Asia/Kabul
  • دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا فروش سلاح به عربستان را متوقف کند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا خواست که هر چه سریع‌تر فروش سلاح به عربستان را به‌دلیل حملات متجاوزانه این کشور به یمن متوقف کند.

به گزارش تسنیم به نقل از المنار، "ساره مارگون" رئیس دفتر دیده‌بان حقوق بشر در واشنگتن روز پنج شنبه در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، از این کشوربه دلیل فروش سلاح به عربستان انتقاد کرد.

مارگون با بیان اینکه نظامیان سعودی همچنان به حملات خود به امکان غیره نظامی در یمن ادامه می‌دهند، افزود: دولت آمریکا می تواند با متوقف کردن فروش سلاح به عربستان از مشارکت خود در این تجاوز بکاهد.

ساره مارگون خاطر نشان کرد: این آخرین فرصت اوباما است تا با توقف فوری فروش سلاح به عربستان، سیاست های واشنگتن را در منطقه تغییر دهد.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که عربستان در حملات هوایی خود به یمن به دفعات از بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای استفاده کرده است.

گفتنی است، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش پیشنهاد فروش سلاح و تجهیزات نظامی و آموزشی به‌ارزش بیش از 115میلیارد دلار را به عربستان سعودی ارائه کرد.

در حملات 20 ماهه عربستان به یمن که با حمایت همه جانبه آمریکا صورت گرفته است حدود ده هزار شهروند یمنی کشته و بیست هزار نفر زخمی شده اند.

در این حملات بیش از 80 درصد تاسیسات زیربنایی یمن به طور کامل تخریب شده است.