اذعان آمریکایی ها به قتل غیرنظامیان در عراق و سوریه
(last modified 1395-09-12T04:52:36+00:00 )
قوس 12, 1395 09:22 Asia/Kabul
  • اذعان آمریکایی ها به قتل  غیرنظامیان در عراق و سوریه

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا اذعان کرد، طی نه ماه گذشته 54 شهروند عراقی و سوریه ای در بمباران های این ائتلاف کشته شده اند.

به گزارش شبکه العالم، فرماندهی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در بیانیه ای ، کشتار غیرنظامیان در اجرای عملیات های نظامی در عراق و سوریه را  گریز ناپذیر دانست و اعتراف کرد، تنها در یکی ازبمباران های این ائتلاف که  در ماه جولای در اطراف شهر منبج در شمال سوریه انجام شد، 24 غیر نظامی کشته شدند.

به این ترتیب براساس آمارهای ائتلاف بین المللی از سال 2014  که عملیات بمباران در عراق و سوریه آغاز شده است، تاکنون 173 غیر نظامی در حملات هواپیماهای ائتلاف کشته شده اند.
این درحالیست که آمارهای منابع محلی مختلف در سوریه و عراق تعداد کشته های غیر نظامیان براثر بمباران های ائتلاف به سرکردگی آمریکا را بیش از این تعداد گزارش می کنند.
درماههای گذشته و به دنبال عملیات موفق نیروهای عراقی در موصل و عملیات گسترده نیروهای سوریه ای در حلب،  ائتلاف به سرکردگی آمریکا با کمک رژیم سعودی به تلاش های گسترده ای برای نجات تروریست های داعش و سایر گروهها از نابودی کامل دست زده اند،  یکی از این اقدام ها انتقال تروریست های تکفیری از موصل(شمال عراق) به سوریه است.

 

کلیدواژه