سنبله 09, 1401 14:02 Asia/Kabul
  • همسر اسیر فلسطینی: جامعه جهانی برای آزادی عواوده اقدام کند
    همسر اسیر فلسطینی: جامعه جهانی برای آزادی عواوده اقدام کند

در حالی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بار دیگر با آزادی "خلیل عواوده" اسیر فلسطینی از زندان این رژیم مخالفت کرد، همسر عواوده از جامعه جهانی خواست تا به تل آویو برای آزادی فوری وی فشار بیارود.

به گزارش رادیو دری، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست آزادی عواوده اعلام کرد که این دادگاه، یک هیات تجدیدنظر درخصوص حکمی که در ۲۱ آگوست ( اواسط مرداد) صادر شد، نیست و اکنون تیم وکلای مدافع دفاع، چیز جدیدی ارایه نکرده است تا حکم تعلیق بازداشت اداری عواوده به حکم آزادی تبدیل شود.

باشگاه اسرای فلسطینی افزود: این پاسخ دادگاه به معنای مخالفت با آزادی خلیل عواوده است.

دلال عواوده  همسر خلیل عواوده دراین باره اظهارکرد: تصاویر همسرم امروز در برابر چشمان تمام جهانیان است، از او فقط استخوان مانده و وزنش تنها ۳۸ کیلوگرم است.

همسر این اسیر فلسطینی افزود: همسرم ۶ ماه است که اعتصاب غذا کرده است و از موسسات بین المللی می خواهیم که برای آزادی او اقدام فوری انجام دهند؛ خواسته های همسرم عادلانه است، او فقط آزادی را می خواهد.

به رغم اینکه آزادی «العواوده» جزء بندهای توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه بین مقاومت و رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌های ۳ روزه اخیر بود، تا این لحظه طرف صهیونیستی حاضر به آزادی او نشده است.

"خلیل عواوده" اسیر فلسطینی از ۱۷۱ روز پیش در اعتصاب غذا به سرمی برد و وضعیت وی خطرناک است.

اتحادیه اروپا: از دیدن تصاویر اسیر فلسطینی شوکه شدیم

کلیدواژه