سنبله 20, 1401 13:07 Asia/Kabul
  • شهادت 73 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بر اثر سهل انگاری پزشکی
    شهادت 73 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بر اثر سهل انگاری پزشکی

سازمان دفاع از حقوق بشر فلسطینی اعلام کرد، از سال 1967 آغاز اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکنون 73 فلسطینی بر اثر سهل انگاری پزشکی در زندان های این رژیم جان باخته اند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آناتولی، باشگاه زندانیان فلسطینی روز یکشنبه اعلام کرد، این 73 نفر بخشی از 231 «شهید» جنبش زندانیان فلسطینی از سال 1967 است و اسرائیل به نگه داشتن اجساد 9 زندانی که در طول حبس به شهادت رسیده اند، همچنان ادامه می دهد.

باشگاه زندانیان فلسطینی افزود: مسئله زندانیان بیمار موضوع داده هایی جدی در سال های اخیر است زیرا جنایت سهل انگاری پزشکی یا «مرگ» آهسته و همچنین سیاست شکنجه نمایانگر مهم ترین سیاست هایی است که به مرگ زندانیان منتهی می شود.

در حال حاضر حدود 600 زندانی بیمار در زندان های اسرائیل محبوس و با شرایط دشوار سلامتی مواجه هستند که حدود 200 نفر از آنها از بیمارهای مزمن و 23 نفر نیز از تومور و سرطان رنج می برند.

این بیانیه افزود: دشوارترین مورد بیماری به ناصر ابوحمید، یکی از زندانیان فلسطینی مربوط می شود که از بیماری سرطان ریه رنج می برد که ممکن است هر لحظه به پایان زندگی وی منجر شود. با وجود این، برغم وجود گزارشی پزشکی که آزادی او را در آخرین روزهای زندگی توصیه کرده، او آزاد نشده است.

باشگاه زندانیان فلسطینی، سازمان بازداشتگاه های اسرائیل را متهم کرد به طور عمدی از انتقال زندانیان بیمار به بیمارستان و اقدام به آزمایش های پزشکی طفره می رود.

براساس تازه ترین داده های رسمی فلسطینی، شمار زندانیان فلسطینی در زندان های اسرائیل حدود چهار هزار و 550 نفر است.

قصور عمدی پزشکی؛ علت شهادت بانوی فلسطینی در بند اسرائیل

مرگ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

کلیدواژه