جنایتی دیگر از داعش در شمال عراق
(last modified 1395-09-14T05:24:03+00:00 )
قوس 14, 1395 09:54 Asia/Kabul
  • جنایتی دیگر از داعش در شمال عراق

همزمان با انتشار گزارش ها درباره پیشروی نیروهای عراقی در منطقه عملیاتی موصل در شمال این کشور، منابع عراقی از جنایت تازه داعش ضد ساکنان این منطقه خبردادند.

به گزارش ایرنا،  منابع عراقی روز شنبه اعلام کردند، پس از پیشروی نیروهای عراقی در منطقه مثنی و زهور در کرانه دجله، عناصر تروریستی داعش در اقدامی جنایتکارانه 27 جوان عراقی را به بهانه همکاری با نیروهای عراقی بازداشت و آنها را به قتل رساندند.

به گفته سعید مموزینی از فرماندهان کرد عراقی- داعش هر روز شماری را به شیوه های مختلف قتل و عام می کند تا ترس و رعب در میان مردم ایجاد کند. مموزینی گفت : داعش روز شنبه برای کشتن 27 جوان به اتهام جاسوسی در مقابل دیدگان مردم پوست آنها را کند.

درهمین حال غیات سورچی یکی از مقامات اتحادیه میهنی کردستان عراق در موصل گفت: نیروهای عراقی با کنترل محله زهور در حومه شهر موصل بزودی بر رودخانه دجله برای ورود به بخش مرکزی شهر مشرف خواهند شد.

وی افزود: گروه تروریستی داعش ابتدا و انتهای پلهای موجود بر رودخانه دجله را که 5 پل می باشد منفجر کرده است و امکان تردد خودروهای نظامی از این پل ها وجود ندارد و تنها نیروهای پیاده می توانند بر روی پلها تردد داشته باشند.
 یکی از فرماندهان ارتش عراق هم به ایرنا در اربیل گفت: قبل از آغاز عملیات موصل پیش بینی می شد 6 تا 8 هزار نیروی داعش در موصل باشند که با آغاز پیشروی ها بخش اعظم این نیروها کشته شده و اکنون نیز نیروهای داعش 3 تا 4 هزار نیرو بیشتر نیستند- این نیروها راهی برای فرار ندارند و یا باید تسلیم شوند و یا اینکه کشته خواهند شد.

کلیدواژه