میزان 16, 1401 11:32 Asia/Kabul
  • اعتصاب غذای ۳۰ اسیر فلسطینی وارد هفته سوم می‌شود
    اعتصاب غذای ۳۰ اسیر فلسطینی وارد هفته سوم می‌شود

۳۰ اسیر فلسطینی در واکنش به سیاست بازداشت اداری مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی، برای سیزدهمین روز به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.

به گزارش رادیو دری، باشگاه اسیر فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اسیران منتظر پاسخ اداره زندان‌های اشغالگران به مطالباتشان هستند.

در این بیانیه تاکید شده است: در صورتی که پاسخ به این درخواست‌ها منفی باشد گروه‌های دیگری از اسیران به اعتصاب غذا خواهند پیوست.

اسیران فلسطینی پیش از این اعلام کرده بودند که در سایه تشدید اقدامات غیرقانونی رژیم صهیوینستی به اقدامات اعتراضی خود ادامه خواهند داد و اقدامات مدیریت زندان های تل آویو با هدف انتقام از اسیران صورت می گیرد.

 رژیم صهیونیستی اخیراً بازداشت غیر قانونی و بدون تفهیم اتهام موسوم به «بازداشت اداری» شهروندان فلسطینی را تشدید کرده و شمار اسیران اداری در زندان های این رژیم به ۷۶۰ نفر رسیده است که تعدادی از آنان کودک، زن و افراد سالخورده هستند.

سلسله اقدامات خصمانه نظامیان رژیم صهیونیستی ضد اسیران فلسطینی در زندان‌های این رژیم همچنان ادامه دارد. اسیران فلسطینی درهفته‌ها و ماه های  اخیر به اقداماتی چون تحریم دادگاه‌های اسرائیلی، مخالفت با بازجویی‌های امنیتی، تحصن در محوطه‌های زندان و پس دادن غذای خود دست زده‌اند.

آغاز اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های صهیونیستی

انتقاد از سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در قبال اسیران فلسطینی

کلیدواژه