میزان 28, 1401 09:42 Asia/Kabul
  • درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در قدس و کرانه باختری
    درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در قدس و کرانه باختری

در پی شهادت یک جوان فلسطینی، مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی در اعتراض به این جنایت تازه صهیونیست‌ها تظاهرات کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

«عدی التمیمی» جوان فلسطینی شب گذشته (چهارشنبه) در یک عملیات استشهادی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «معالیه ادومیم» واقع در شرق قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، در اعتراض به شهادت عدی التمیمی؛ فلسطینیان در ورودی شهر بیت لحم تظاهرات گسترده ای در محکومیت شهادت «عدی التمیمی» که چهارشنبه شب در شرق قدس به شهادت رسید، برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در روستای نبی صالح در نزدیکی رام الله واقع در مرکز کرانه باختری نیز مردم دست به تجمع اعتراضی زدند که با یورش نظامیان صهیونیست مواجه شد.

نظامیان صهیونیست همچنین به فلسطینیان معترض در پست ایست و بازرسی الجلمه واقع در شمال شرق شهر جنین حمله کردند و با آنها درگیر شدند.

براساس این گزارش، در ایست بازرسی قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی نیز نظامیان صهیونیست به فلسطینیان یورش بردند و با شلیک گلوله و بمب‌های صوتی و گاز اشک آور سعی کردند تا معترضان فلسطینی را پراکنده کنند.

در شهرک العیزریه واقع در شرق قدس اشغالی هم نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان فلسطینی حمله  و به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند.

گفتنی است؛ «عدی التمیمی» عامل عملیات ۱۰ روز پیش در مرکز ایست و بازرسی «شعفاط» است که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر شده بود.

افزایش مبارزه مسلحانه گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می‌روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است، چرا که آنها پیش از این فقط نگران مقاومت غزه بودند ولی این روزها مقاومت کرانه باختری به چالش بزرگی برای سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده که با بی ثباتی سیاسی در درون سرزمین‌های اشغالی روبه روست.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن

کلیدواژه