عقرب 23, 1401 15:47 Asia/Kabul
  • طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۹ هزار خانه در قدس اشغالی
    طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۹ هزار خانه در قدس اشغالی

مسوولان رژیم صهیونیستی طرحی را برای ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در شمال شهر قدس اشغالی ارائه کردند.

به گزارش رادیو دری، طرح ساخت ۹ هزار واحد مسکونی رژیم صهیونیستی قراراست در اراضی قلندیا واقع در شمال شهر قدس اشغالی در چارچوب جداسازی قدس اشغالی از کرانه باختری اجراشود.

«احمد الرویضی» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دراین باره گفت: طرح های رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در قدس اشغالی با هدف مصادره اراضی مسلمانان و مسیحیان اجرا می شود.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرده بود: تشدید شهرک سازی، تخریب منازل و آواره کردن شهروندان فلسطینی جنایت صهیونیستها علیه سرزمین و ملت ما است و ما به نبرد خود تا بازپس گیری کامل حقوقمان ادامه خواهیم داد.

به رغم مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

رژیم صهیونیستی با ساخت شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد، فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی است؛ با این وجود رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان و احداث شهرک‌ های صهیونیستی، به سلطه‌جویی‌ های خود ادامه می دهد.

سازمان ملل: شهرک‌سازی‎های اسراییل غیرقانونی است

۴ کشور اروپایی خواستار توقف شهرک‌سازی در سرزمینهای اشغالی شدند

کلیدواژه