جدی 10, 1401 08:52 Asia/Kabul
  • ائتلاف سعودی 4 کشتی سوخت یمن را توقیف کرد
    ائتلاف سعودی 4 کشتی سوخت یمن را توقیف کرد

شرکت نفت یمن جمعه شب اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی 4 کشتی دیگر حامل سوخت برای یمن را توقیف کرده است.

به گزارش رادیو دری، «عصام متوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: کشتی «سی ادور» حامل بنزین، کشتی «گلف ایتوز» حامل مازوت و کشتی‌های «پرنسس خدیجه» و «سوپرانو سیرین» حامل گازوئی از سوی ائتلاف سعودی توقیف شدند و از ورود آنها به بندر الحدیده جلوگیری شد.

سخنگوی شرکت نفت یمن همچنین گفت که مسوولیت کامل خسارت‌های ناشی از توقیف این چهار کشتی بر عهده ائتلاف سعودی و سازمان ملل متحد است.

المتوکل از جامعه جهانی، شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌های حقوق‌بشری خواست که با اعمال فشار بر ائتلاف سعودی چهار کشتی‌ یادشده را آزاد کنند و مانع دزدی ‌دریایی شوند.

با آنکه سازمان ملل کشتی‌های حامل سوخت به مقصد یمن را مورد بازرسی قرار می‌دهد، اما ائتلاف سعودی کشتی‌های مذکور را توقیف می‌کند و به آن‌ها اجازه عبور به بندر الحدیده را  نمی‌دهد آن هم در شرایطی که مردم یمن در شرایط محاصره به‌شدت به محموله‌های سوختی این کشتی‌ها نیازمند هستند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

ائتلاف سعودی در تجاوز چند ساله به یمن علاوه بر سرقت میلیون ها بشکه نفت از این کشور، با توقیف و اخلال در ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن، بحران کمبود مشتقات نفتی و سوخت دراین کشور فقیر و جنگ زده را دامن زده است.

ائتلاف سعودی یک نفتکش یمن را توقیف کرد

۹ نفتکش یمنی همچنان در توقیف ائتلاف متجاوز سعودی است

کلیدواژه