جدی 10, 1401 16:44 Asia/Kabul
  • سیدحسن نصرالله: علامه مصباح یک شخصیت استثنایی در جهان اسلام بود
    سیدحسن نصرالله: علامه مصباح یک شخصیت استثنایی در جهان اسلام بود

دبیرکل حزب الله لبنان از علامه «مصباح یزدی» به عنوان یک شخصیت استثنایی در جهان اسلام یاد کرد و گفت؛ نادر است که امت بتواند در ساحت نظریه‌ پردازی در حوزه مفاهیم و اندیشه‌ های اسلامی دوباره شخصیتی در قامت دانش و اندیشه بلند او تقدیم کند.

به گزارش رادیو دری ؛ «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان یک پیام ویدیویی به مناسبت دومین سالگرد فقدان آیت الله »محمدتقی مصباح یزدی» منتشر کرد که این پیام از سوی نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در کنگره بین‌ المللی بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌ الله مصباح یزدی قرائت شد.

سید حسن  نصرالله  دراین پیام اظهارکرد: دومین سالگرد رحلت حضرت علامه بزرگ حضرت آیت‌ الله شیخ‌ محمد تقی مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه از راه فرا می‌ رسد اما احساس فقدان او سنگین است و جای او چنان خالی است که هیچ گونه پر نمی شود. نه دریای دانش او شبیهی دارد و نه بصیرت عظیمش نظیری. 

سیدحسن نصرالله افزود: حوزه‌ های علمیه و محافل علمی او را به عنوان فقیهی بزرگ و فیلسوفی درخشان و نوآور می‌ شناسند که در ساحت اندیشه‌ ورزی، برای مراکز علم و معرفت و فرهیختگان جویای حقیقت یک انقلاب علمی و محصول فرهنگی سازنده ای را ارائه کرد وبرای مسائل گوناگون، پاسخ‌ های مناسب تدارک دید که جویندگان حقیقت را با آب گوارای فکر ژرف و بیان صحیح خود سیراب کرد.

نصرالله ادامه داد: خدا بر برادران ما در حزب‌ الله، از فرماندهان و عالمان و اعضای کادر و مجاهدان، این نعمت بزرگ را عطا کرد که از فیض وجود علامه مصباح یزدی بهره‌ مند  و از جان پر جذبه‌ اش سیراب شوند. ارتباط ایشان با حزب‌ الله به لحاظ عاطفی چنان عمیق بود که  نهایت پشتیبانی و نصرت یاری را در حق مقاومت مبذول داشت.

سید حسن بابیان اینکه ؛اندیشه ژرف و آگاهی گسترده و بینش و معرفت مرحوم مصباح به اسلام، موجب رابطه عمیق ایشان با ولایت شد و بدین جهت دژی استوار در خط مقدم دفاع از ولایت فقیه و رهبری امام خمینی (قدس سره) و امام خامنه‌ ای (دام ظله) بود  افزود: ایشان (رضوان الله تعالی علیه) به این حقیقت دست یافته بود که اطاعت از ولی فقیه شرط رسیدن به رضوان الهی است و امروز بیش‌ از پیش نیازمند بهره‌گیری کامل از میراث عظیم آن سفرکرده عظیم الشان هستیم.

در دومین کنگره استاد فکر، علاوه بر سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گری کال (محمد) لگن هاوزن، بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تگزاس جنوبی و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه امام خمینی (ره)، کمیسیون‌های تخصصی فلسفه و کلام، ادیان و عرفان و فلسفه دین، حقوق و علوم سیاسی، قرآن و حدیث علوم تربیتی و روانشناسی اخلاق و عرفان، جامعه شناسی و تاریخ، مدیریت و اقتصاد برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه