جدی 14, 1401 08:55 Asia/Kabul

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: سردار سلیمانی سرباز ولایت بود و وصیت کرد که روی مزارش بنویسند «سرباز ولایت» و این گونه نیز می زیست.

به گزارش رادیو دری، سید «حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌اش به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت، حاج قاسم همواره در همه میدان‌های مقاومت حضور داشت. متاسفانه عده‌ای تلاش می کنند اینطور جلوه دهند که گروه‌های فلسطینی ابزاری در دست جمهوری اسلامی ایران و وابسته به آن هستند. اما به هیچ وجه اینطور نیست. جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بزرگ و مهم و توانمند و تاثیرگذار در منطقه‌ است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، شهید حاج قاسم سلیمانی، نقش زیادی در قدرت گرفتن گروه‌های مقاومت و دادن امید و روحیه در شرایط سخت و بحران‌ها داشت و در طول 20 سال گذشته، حاج قاسم حلقه اتصال محور مقاومت بود.

نصرالله افزود، شهید سلیمانی در طول دو دهه، با دو نسخه از برنامه آمریکا در منطقه با قدرت برخورد کرد و آنها را ناکام گذاشت و باید برای مقابله با نسخه سوم برنامه آمریکا در منطقه آماده باشیم، چراکه هدف آمریکا تسلط بر منطقه و کنترل منابع نفت و گاز و منابع طبیعی منطقه و نیز تصمیم‌سازی سیاسی در منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، کسانی که مقاومت را در عراق آغاز کردند، گروه‌ها و جریان‌های عراقی بودند که شهید سلیمانی در تمرین و برنامه‌ریزی برای آنها در کنار ابومهدی المهندس نقش داشت. اگر سوریه ایستادگی نمی کرد و اراده مقاومت در عراق نبود و اگر شهید سلیمانی و عماد مغنیه نبودند، آمریکا منطقه را اشغال می کرد.

نصرالله در ادامه افزود، بدون شک دولت آمریکا از قبل، طرح ترور شهید قاسم سلیمانی را بررسی کرده بود و برای تحقق اهداف مشخص، اقدام به این کار کرد. نخستین هدف دولت آمریکا، در هم شکستن محور مقاومت بود.

نصرالله: هدف ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس احیای داعش بود

کلیدواژه