جدی 14, 1401 17:21 Asia/Kabul
  • هشدار حماس به کشورهای اسلامی: برای نجات مسجدالاقصی به پاخیزید
    هشدار حماس به کشورهای اسلامی: برای نجات مسجدالاقصی به پاخیزید

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به سران کشورهای اسلامی درباره طرح های خطرناک کابینه جدید رژیم صهیونیستی در قبال تعرض به مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سران  کشورهای اسلامی و عربی خواست موضعی واضح و قاطع را در قبال سیاست های تندروانه کابینه رژیم صهیونیستی که موج جدیدی از اشغالگری و شهرک سازی را با تکیه بر ایدئولوژی تلمودی  و با هدف حذف حقوق ملت فلسطین و سیطره بر سرزمین و مقدسات آن و یهودی سازی قدس و تبدیل مسجد الاقصی به معبد کذایی خود آغاز کرده است، در پیش گیرند.

اسماعیل هنیه در این پیام، تحرک فوری و سازنده برای نجات مسجد الاقصی و توقف تجاوزات و طرح‌های شوم اشغالگران قدس ضد این مسجد مقدس را را خواستار شد.

 رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزود: کابینه راست‌را و افراطی صهیونیستی تجاوزات ضد مسجد الاقصی را با تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی به بهانه‌های سیاسی و دینی شدت بخشیده است و شاهد اظهارات نژادپرستانه او در رابطه با مسجد الاقصی هستیم که این نیات و اهداف شوم کابینه افراط گرای صهیونیست در مورد سیطره بر مسجد الاقصی را می رساند.

هنیه تاکید کرد: به هیچ وجه نباید در مقابل این تحول خطرناک سکوت کرد و آن را پذیرفت و چنین اقداماتی اوضاع را به سمت درگیری دیگری در فلسطین می کشاند و پیامدهای آن کل منطقه را فراخواهد گرفت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: آنچه امروز شاهد هستیم کاملا متفاوت است و صرفا یک هدف را دنبال می کند که بن گویر با تعرض به مسجد الاقصی آن را به وضوح اعلام کرد و آن چیزی نیست جز تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان که این مقدمه ای برای سیطره کامل و نهایی بر این مسجد خواهد بود.

هنیه تاکید کرد که باید با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن برای نجات مسجد الاقصی بپا خیزیم و مانع از تحقق اهداف کابینه تندرو صهیونیستی در زمینه سیطره بر مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن شویم.

مسجدالاقصی اخیرا شاهد یورش صهیونیستهایی بوده است که به صورت جمعی و با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به این مسجد وارد می شوند.

صهیونیست‌ها با تشدید تجاوزات و تعرضات خود به مسجدالاقصی به دنبال فراهم کردن زمینه برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هستند.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل، روز سه‌شنبه با همراهی پلیس این رژیم به عنوان اولین وزیر کابینه «بنیامین نتانیاهو» پس از پنج سال به مسجد الاقصی تعرض کرد.

هشدار خطیب مسجدالاقصی درباره تلاش های نیرو‌های اشغالگر برای یهودی سازی قدس

تاکید سازمان ملل بر ضرورت حفظ وضع حاکم بر قدس و مسجدالاقصی

کلیدواژه