اسد 09, 1395 11:27 Asia/Kabul
  •  جبهه النصره
    جبهه النصره

 با وجود تغییر نام جبهه النصره به جبهه فتح الشام، سازمان ملل این گروه را هم چنان ، در فهرست گروههای تروریستی حفظ کرد.

به گزارش منابع خبری عربی، سازمان ملل متحد اعلام کرد جبهه النصره با وجود آنکه نامش را تغییر داده است همچنان در فهرست گروه های تروریستی باقی می ماند.

پیش تر سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره به گروه موسوم به "جبهه فتح الشام" ، این موضوع را فقط بازی با کلمات عنوان کرد و گفت: این تغییر نام ماهیت تروریستی این گروه را تغییر نمی دهد .

بهرام قاسمی تصریح کرد: هدف از این بازی، خارج کردن این گروه از فهرست تروریسم است؛ در حالی که چهره زشت افراطی‌گری و تروریسم را نمی‌توان با اقدامات نمایشی تطهیر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز روز پنجشنبه اعلام کرد، جبهه النصره با نام جدید همچنان هدف نیروهای آمریکایی خواهد بود.

جان کربی، اظهار کرد تغییر نام جبهه النصره فقط می‌تواند یک تغییر نام باشد و آمریکا با رفتار، اهداف و اعتقاد این گروه درباره آن قضاوت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره به " جبهه فتح الشام" اعلام کرد: تغییر اسم، ماهیت تروریستی را دگرگون نمی کند و مبارزه با "جبهه فتح الشام" هم تا نابودی کامل این گروه ادامه خواهد یافت. وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با صدور بیانیه ای تاکید کرد "جبهه النصره" هر نامی که انتخاب کند، گروهی تروریستی است و هیچ هدفی جز ایجاد استیلا از راه های خشونت آمیز و وحشیانه ندارد. وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده است: مبارزه پیگیر و بی امان علیه این تروریست های سنگدل با حمایت جامعه جهانی تا نابودی و محو کامل آنها ادامه خواهد داشت.

کلیدواژه