گزارش‌خبری؛ وضعیت وخیم حقوق بشر در بحرین
(last modified 1395-09-21T03:59:34+00:00 )
قوس 21, 1395 08:29 Asia/Kabul
  • گزارش‌خبری؛ وضعیت وخیم حقوق بشر در بحرین

با گذشت پنج سال از آغاز اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین، رژیم آل خلیفه با نقض قوانین حقوق بشری، همچنان به جنایات خود ضد مردم این کشور ادامه می‌دهد.

مرکز حقوق بشر بحرین در نشستی با شعار "حملات به جامعه مدنی" اعلام کرد رژیم آل خلیفه در سال جاری(2016) هزار و 153 شهروند بحرینی را بازداشت کرده است. در میان بازداشت شدگان 186 کودک و 21 زن به چشم می‌خورند که این موضوع از وخامت اوضاع حقوق بشر در بحرین حکایت دارد.

نمایندگان مرکز حقوق بشر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر و دیگر شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند بحرین هم اکنون دارای بالاترین شمار زندانیان در خاورمیانه است.

"یوسف المحافظه" نائب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین هم شمار زندانیان در این کشور را نشان دهنده سیاست‌ سرکوب رژیم آل خلیفه دانست و از همه مردم بحرین خواست تا به فرآیند مبارزه برای دستیابی به آزادی بپیوندند.

المحافظه با اشاره به محکومیت 15 سال حبس برای "نبیل رجب " رئیس کمیته حقوق بشر بحرین به اتهام نوشتن مطلبی درباره وضعیت این کشور اظهار کرد حمله به جامعه مدنی و شخصیت‌های مخالف در بحرین، نشان دهنده پایبند نبودن رژیم آل خلیفه به تعهدهای خود درباره حقوق بشر است.

"ولفانگ پیوتنر" مسوول واحد رسانه‌ای سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز با اشاره به اعتراضات گسترده مردمی به سلب تابعیت شیخ "عیسی قاسم" روحانی ارشد بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه تاکید کرد حمایت مالی این رژیم از سازمان‌های سیاسی و حقوقی غرب ثابت می‌کند که این موسسات مانند مرکز بین المللی تحقیقات راهبردی لندن به طور مستقل عمل نمی‌کنند.

پیوتنر با تاکید بر ضرورت رسوایی کشورهای صادرکننده سلاح و تجهیزات جاسوسی به رژیم‌های سرکوب‌گر در منطقه، از لندن و بروکسل خواست برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در بحرین وارد عمل شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رژیم آل خلیفه با استفاده از تجهیزات ساخت اسرائیل که از شرکت جاسوسی"سیلیبریت" خریداری کرده است، تلفن همراه فعالان بحرینی را شنود کرده و علیه آنها در دادگاه استفاده می‌کند.

در بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است استفاده رژیم آل خلیفه و رژیم‌های سرکوبگر دیگر از دستگاه‌های جاسوسی در زمینه نقض حقوق بشر و جاسوسی از فعالان اجتماعی نگران کننده است.

 

کلیدواژه