قوس 21, 1395 08:45 Asia/Kabul
  • اسد: دشمنان در برهم زدن ساختار اجتماعی سوریه شکست خوردند

رئیس جمهوری سوریه گفت دشمنان تلاش می‌کنند که ساختار اجتماعی این کشور را هدف قرار دهند، اما در این مسیر با شکست مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه روز شنبه در دیدار با شرکت‌کنندگان در نشست دفتر اتحادیه وکلای عربی در دمشق، تاکید کرد نبردی که ملت سوریه انجام می‌دهد، نبردی ملی است، چرا که دشمنان این کشور در تحقق اهداف خود شکست خوردند و ملت سوریه موفق به حفظ وحدت و بافت اجتماعی خود شده و منسجم تر از قبل عمل کرده و این نقطه قوت سوریه است. 

بشار اسد با اشاره به نقش مهم اتحادیه و سندیکاها در آگاه سازی مردم از رویدادهای منطقه گفت این نهادها نباید منتظر دولت‌ها باشند و باید نقش اساسی و حیاتی در آگاه سازی مردم و مقابله با طرح‌های غربی که ساختار اجتماعی عربی را نشانه گرفته است، ایفا کرده و مردم را از حقایق مطلع کنند. 

اعضای اتحادیه وکلای عربی نیز در این دیدار اعلام کردند مرحله‌ای که منطقه در آن به سر می‌برد، مرحله درگیری با تفکری است که جوامع عربی را نشانه رفته است و باید با طرحهای تجزیه طلبانه و تشتت جهان عرب بر اساس فرقه‌ای و نژادی مقابله شود.

اعضای اتحادیه وکلای عربی همچنین بر حمایت از مردم سوریه تاکید و اعلام کردند اتحادیه وکلای عربی باید نقش موازی با دولت و ارتش سوریه ایفا کند.

 

کلیدواژه