جدی 27, 1401 09:15 Asia/Kabul
  • حماس: هدف ما و گردان های القسام، آزادی اسرای فلسطینی است
    حماس: هدف ما و گردان های القسام، آزادی اسرای فلسطینی است

مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه گفت، مادامی که دشمن صهیونیستی از امضای قرارداد تبادل اسرا شانه خالی کند، گردان های قسام (شاخه نظامی حماس) به دنبال اسارت نظامیان اسرائیلی بیشتری خواهد بود.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، چهار نظامی اسرائیلی به نام‌های "آبراهام منگستو"، "هشام السید"، "هدار گلدن" و "شائول آرون" را از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ در اسارت دارد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام روز دوشنبه فایل ویدئویی را از "آبراهام منگستو" اسیر صهیونیستی منتشر کرد. منگستو در این ویدئو با شکایت از بی‌توجهی مقامات صهیونیست نسبت به وضعیت خود و دیگر اسرای صهیونیست می‌گوید: تا چه زمان ما باید این درد و رنج را تحمل کنیم، آیا کابینه اسرائیل به فکر ما نیست؟

به گزارش رادیو دری، «علی العمودی» رئیس بخش اطلاع رسانی حماس در غزه دوشنبه شب تاکید کرد،  انتشار فایل تصویری منگستو ـ سرباز اسیر اسرائیلی ـ در چارچوب نبردی صورت گرفت که گردان‌های القسام و جنبش حماس با حکمت، درایت و اقتدار آن را پیش می‌برند.

عضو ارشد حماس تصریح کرد، آزادی اسیران فلسطینی، امری حتمی است و تلاش‌های دشمن برای طفره رفتن و تعلل در این زمینه، شکست خواهد خورد.

این مقام ارشد حماس گفت، در آستانه امضای دومین قرارداد تبادل اسرا (وفاداری به آزادگان) قرار داریم که در آن اسرای فلسطینی از زندان‌های دشمن آزاد خواهند شد.

العمودی خاطرنشان کرد، حماس و گردان‌های قسام به طور شبانه‌روزی در تمامی میادین و عرصه‌ها و با ابزارهای مختلف در تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی هستند.

بر اساس اعلام باشگاه اسیران فلسطینی، اکنون حدود ۴۷۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که در میان آنها ۳۴ زن نیز وجود دارد.

 

کلیدواژه