دلو 01, 1401 14:12 Asia/Kabul
  • حکم زندان برای سه کودک خردسال بحرینی
    حکم زندان برای سه کودک خردسال بحرینی

رژیم آل خلیفه در بحرین سه کودک را به اتهام عضویت در گروه های تروریستی به سه سال زندان محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، دادگاه‌های رژیم آل خلیفه به صورت غیابی هفت جوان را به حبس ابد، ۹ نفر دیگر را به ۱۰ سال، دو جوان را به پنج سال و سه کودک را به مدت سه سال به ادعای فعالیت‌های سیاسی به زندان محکوم کردند.

این شبکه بحرینی با اشاره به اینکه این کودکان از ابتدایی‌ترین حقوق خود در زندان‌های بدنام بحرین محروم هستند افزود: جُثه این کودکان خردسال، قادر به اجرای این اتهامات نیست.

رژیم آل خلیفه در تلاش برای توجیه اقدامات سرکوب، کشتار و اعدام این افراد و ایجاد ترس در دل آزادی خواهانی که با گذشت بیش از یک دهه حقوق خود را خواستار هستند، ادعای وجود گروههای تروریستی را ترویج می‌دهد.

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد قیام مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند، اما رژیم آل خلیفه با کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراض‌های مردمی در این کشور را سرکوب می‌کند.

سازمان‌های حقوقی بین المللی اعلام کرده اند، بیش از ۱۰۰ کودک در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند که همگی پس از اعتراضات سال ۲۰۱۱ بازداشت شده و بیشتر آن‌ها در معرض بدرفتاری و شکنجه قرار گرفته اند.

امیرعبداللهیان:آل خلیفه دموکراسی را حبس کرده است

رژیم آل خلیفه؛ شریک جنایات رژیم اشغالگر قدس

کلیدواژه