سرطان 24, 1395 16:53 Asia/Kabul
  • حمایت قدرتهای منطقه ای و بین المللی از تروریستها در سوریه

رئیس جمهوری سوریه گفت، ترکیه با پول های عربستان سعودی تروریستها را به خدمت می گیرد و آنها را وارد سوریه می کند و قدرت های منطقه ای و بین المللی نیز از آنها حمایت می کنند؛ چراکه هدف آنها طولانی کردن مدت جنگ است.

رئیس جمهوری سوریه، تاکید کرد برخی قدرتهای منطقه ای و بین المللی با حمایت از تروریستها به دنبال طولانی شدن جنگ در سوریه هستند.

به گزارش ایرنا؛«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری "ان.بی.سی" امریکا با اشاره به حمایت برخی قدرتهای منطقه ای و بین المللی از تروریستها گفت، ترکیه با پول های عربستان سعودی تروریستها را به خدمت می گیرد و آنها را وارد سوریه می کند و قدرت های منطقه ای و بین المللی نیز از آنها حمایت می کنند؛ چراکه هدف آنها طولانی کردن مدت جنگ است.

رئیس جمهوری سوریه در این حال ابراز اطمینان کرد که کشورش نبرد با تروریست ها را در ماه های آینده به سرانجام خواهد رساند، چراکه ارتش سوریه پیشرفت های فراوانی داشته و شکست تروریست ها بیش از چند ماه طول نخواهد کشید.

رئیس جمهوری سوریه درباره نقش روسیه در نبرد با تروریسم نیز گفت سیاست روس ها بر مبنای معامله نیست، بلکه بر مبنای ارزش ها است و پشتیبانی روس ها از ارتش سوریه، موضع ارتش سوریه را ضد تروریست ها تقویت کرد.

بشار اسد همچنین از نبود تجربه میان سیاستمداران آمریکا انتقاد کرد و گفت،آمریکا در جنگ با داعش جدی نیست و این مساله برای آمریکا و کشورهای اروپایی خطرناک است.

رئیس جمهوری سوریه درباره انگیزه های متفاوت خود و رئیس جمهوری آمریکا ،در سوریه، گفت از نظر من، جنگ در سوریه برای احیای ثبات و امنیت در کشور است، اما از نظر امریکا جنگ در سوریه برای برکناری دولت این کشور است .

بشار اسد افزود،اگر حمایت های ترکیه، قطر و عربستان سعودی از تروریست ها که با تأیید بعضی کشورهای غربی صورت می گیرد،متوقف شود، شکست دادن تروریست ها، چند ماه بیشتر طول نخواهد کشید.

رئیس جمهوری سوریه درباره فرآیند انتقال سیاسی در سوریه نیز گفت،این مسئله به ملت سوریه ارتباط دارد، چراکه فقط ملت سوریه می تواند تعیین کند چه کسی و تا چه زمانی رئیس جمهوری این کشور باشد.

کلیدواژه