دلو 25, 1401 08:45 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از شهرک‌سازی رژیم اسرائیل
    ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از شهرک‌سازی رژیم اسرائیل

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از موافقت کابینه امنیتی اسرائیل با ساخت ۹ شهرک در کرانه باختری اشغالی عمیقا نگران است.

به گزارش رادیو دری، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی گفت آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از اعلام کابینه امنیتی اسرائیل مبنی بر موافقت با ساخت ۹ شهرک در کرانه باختری اشغالی عمیقا نگران است. اگر این اقدامات انجام شوند، چشم‌انداز راهکار دو کشوری را بیشتر تضعیف خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که همه شهرک‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و مانعی اساسی برای صلح هستند.

دوجاریک اضافه کرد: دبیر کل خواستار توقف اقدامات یکجانبه‌ای است که چشم‌انداز راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل را نابود می کنند و مغایر با قوانین بین‌المللی و توافق‌های دوجانبه هستند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی در پاسخ به عملیاتی در شمال قدس که منجر به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۲ تن دیگر شد، موافقت کرده است.

ایتمار بن گویر پس از پایان جلسه کابینه امنیتی در توییتی نوشت: خوشحالم که کابینه با درخواست من برای تصویب تبدیل ۹ تجمع مسکونی به شهرک موافقت کرد، اما این کافی نیست و ما بیشتر می‌خواهیم.

سازمان ملل: شهرک‌سازی‎های اسراییل غیرقانونی است

کلیدواژه