حوت 09, 1401 19:38 Asia/Kabul
  • محمدبن‌سلمان، سر همدستانش را در آب فرو می‌کند
    محمدبن‌سلمان، سر همدستانش را در آب فرو می‌کند

سازمان حقوق‌ بشری «داون» در گزارشی فاش کرد: «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در پی محاکمه و اعدام 10 نفر از قضاتی است که در اعدام شهروندان عربستان، از دستوراتش پیروی می‌کردند.

به گزارش رادیو دری، سازمان حقوق‌ بشری «داون» در گزارشی فاش کرد: دادستان عمومی عربستان بنا به درخواست «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به دنبال اعدام ۱۰ قاضی سابق به اتهام خیانت بزرگ  است.

داون اعلام کرد: دادگاه جنایی تخصصی در ریاض که به پرونده‌های تروریسم هم در عربستان سعودی رسیدگی می‌کند، در اولین جلسه محرمانه خود در این باره ، تعدادی از قضات را متهم به «خیانت بزرگ» کرده است.

«عبدالله علاود» مدیر بخش منطقه خلیج‌فارس در سازمان داون گفت: اتهامات وحشتناکی علیه این قضات مطرح شده است؛ قضاتی که بسیاری از آن‌ها به درخواست ولی‌عهد سعودی، احکام شدیدی را علیه شهروندان عربستان صادر کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد هیچ کس در عربستان در امان نیست.

پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر نقش مستقیم دو تن از این قضات به نام‌های «عبدالله بن خالد اللحیدان» و «عبدالعزیز بن مداوی الجابر» در نقض حقوق بشر در عربستان سعودی فاش شده بود.

اللحیدان قبلاً «لجین الهذلول» مدافع برجسته حقوق زنان را محکوم به زندان کرده بود.

 الجابر نیز یک خردسال را محکوم به اعدام کرده و در اعدام بسیاری افراد دیگر از جمله ۸۱ نفر کشته شده در اعدام دسته جمعی مارس ۲۰۲۲ دست داشته است.

هشدار به خیز بن سلمان برای اعدام های جمعی جدید با استفاده از فضای کریسمس

تاسف شدید سازمان ملل از افزایش اعدام‌‌ها در عربستان

حکم اعدام برای نوجوان سعودی به خاطر یک وعده غذا!

کلیدواژه