حمل 11, 1402 16:30 Asia/Kabul
  •  حضور هزاران فلسطینی در دومین نمازجمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی
    حضور هزاران فلسطینی در دومین نمازجمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی

هزاران فلسطینی به رغم محدودیت های شدید اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی خود را از نقاط مختلف سرزمین فلسطین به شهر اشغالی قدس رساندند تا در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی شرکت کنند.

مسجدالاقصی به عنوان نماد اصلی هویت اسلامی - فلسطینی شهر بیت المقدس همواره هدف اقدامات ویرانگرانه رژیم اشغالگر قدس قرار داشته است.این اقدامات هتاکانه از سوی رژیم صهیونیستی برای از بین بردن هویت اسلامی بیت المقدس و جایگزین کردن آن با نمادهای صهیونیسم صورت می‌گیرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از رسانه‌های فلسطینی، شمار زیادی از نظامیان  رژیم اشغالگر قدس از ساعات اولیه صبح امروز  جمعه در ورودی ها و داخل بخش قدیمی شهر قدس و مسجد الاقصی و همچنین مراکز ایست و بازرسی اطراف آن به ویژه کرانه باختری مستقر شده اند.

با وجود این محدودیت ها، ده‌ها هزار نفر از شهروندان کرانه باختری و سایر مناطق اشغالی فلسطین خود را به مسجدالاقصی رسانده و در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان شرکت کردند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با اعمال محدودیت‌، مانع از ورود فلسطینی‌های روزه دار به مسجد الاقصی برای اقامه دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در این مکان مقدس شدند.

همین محدودیت ها باعث شد تا هزاران شهروند فلسطینی نتوانند از مرکز ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی در منطقه «قلندیا» در کرانه باختری به سهولت عبور کرده و خود را به مسجد الاقصی برسانند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد، نیروهای اشغالگر اسرائیل مانع کار کارکنان این نهاد خدمت رسان در قدس می شوند و از ورود آمبولانس های کوچک به صحن های مسجد الاقصی برای امداد رسانی به فلسطینی های روزه دار جلوگیری می کنند.

راهپیمایی هزاران فلسطینی در غزه در حمایت از مسجدالاقصی

 

کلیدواژه