قوس 25, 1395 13:01 Asia/Kabul
  • اسد: داعش با چراغ سبز آمریکا به تدمر حمله کرد

رئیس جمهوری سوریه گفت حمله تروریست‌های داعشی به شهر "تدمر" در ولایت حمص (غرب سوریه) با چراغ سبز آمریکا انجام گرفت و نیروهای این کشور هیچ اقدامی برای مقابله با تروریست‌ها انجام ندادند.

"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه؛ با اشاره به نقش آمریکا در حمله داعش به تدمر اظهار کرد حمله به تدمر که در آن شمار زیادی از تروریست‌های مجهز به تسلیحات سنگین، دهها کیلومتر مسافت را طی کردند، بی سابقه بود و آنان بدون پشتیبانی خارجی نمی‌توانستند به این شهر حمله کنند.

اسد افزود این تروریست‌ها از "رقه" در شمال یا "دیرالزور" در شرق سوریه، با حمایت مستقیم آمریکا به تدمر حمله کردند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین درباره نقش آمریکا در اشغال موصل عراق و رقه سوریه توسط داعش تصریح کرد اینکه نیروی هوایی آمریکا فعال در موصل و رقه هیچ اقدامی ضد مواضع تروریست‌های داعشی انجام نداد، نشان می‌دهد که آنان همواره از داعش حمایت می‌کنند.

اسد دیروز (چهارشنبه) نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ با انتقاد از سکوت مقام‌ها و رسانه‌های غربی در برابر حمله داعش به تدمر گفته بود اگر این شهر تحت کنترل نیروهای سوری در می آمد، غربی‌ها درباره میراث موجود در این شهر و غیرنظامیان ابراز نگرانی می‌کردند، اما اکنون که تروریست‌ها در آنجا حضور دارند، هیچ واکنشی از سوی غربی‌ها مشاهده نمی‌شود.

 

کلیدواژه