قوس 25, 1395 16:53 Asia/Kabul
  • دفع حمله تروریست‌ها به جنوب غرب حلب سوریه

آخرین تلاش تروریست‌ها که در قالب حمله‌ای گسترده به جنوب و جنوب غرب حلب طراحی شده بود، توسط ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت دفع شد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا؛ گروه‌های تروریستی که روزهای قبل، تجهیزات و نیروی گسترده‌ای را از ولایت ادلب (شمال غرب سوریه) به حومه جنوب و جنوب غرب حلب (شمال سوریه) منتقل کرده بودند، در یک اقدام هماهنگ از "مدرسه الحکمه" و "مجتمع‌های 1070" و گردان نیروی هوایی، به مواضع ارتش سوریه در حلب حمله کردند که با واکنش نظامیان سوری و نیروهای مقاومت مواجه شدند.

در حمله تروریست‌ها که از شامگاه چهارشنبه آغاز و تا صبح روز پنجشنبه ادامه داشت، شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

خبر دیگر از حلب اینکه، ستاد اطلاع رسانی جنگ حزب الله لبنان اعلام کرد انتقال تروریست‌ها در شرق حلب به "خان طومان" در جنوب غرب حلب و از آنجا به ادلب امروز (پنجشنبه) انجام می‌شود. 

در همین حال، ارتش روسیه اعلام کرد عملیات خروج تروریست‌ها از حلب را با استفاده از هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین (پهپاد) نظارت می‌کند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کرد بر اساس توافق آتش‌بس، چهار هزار فرد مسلح از حلب تخلیه خواهند شد.

مناطق شرقی حلب از سال 2012 تحت کنترل گروه‌های تروریستی قرار داشت، اما ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دوشنبه‌شب موفق شدند، این شهر را تقریبا به طور کامل آزاد کنند.

 

کلیدواژه