ثور 30, 1402 08:42 Asia/Kabul
  • بشار اسد: اجلاس جده به انسجام کشورهای عربی کمک می‌کند
    بشار اسد: اجلاس جده به انسجام کشورهای عربی کمک می‌کند

رئیس جمهور سوریه در دیدار با ولیعهد عربستان تاکید کرد مصوبات و بیانیه‌های اجلاس سران عرب در جده به انسجام بیشتر اعراب کمک می‌کند.

نشست سران اتحادیه عرب روز جمعه  در شهر جده عربستان برگزار شد و نخستین بار در ۱۲ سال اخیر رئیس جمهور سوریه در آن مشارکت کرد.

به گزارش رادیو دری، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی با بشار اسد رئیس جمهور کشور عربی سوریه در حاشیه سی دومین اجلاس سران عرب در جده دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور عربستان و سوریه و تحولات درعرصه عربی با توجه به فضای مثبت در روابط عربی و عربی که نشان‌دهنده رویکرد جمعی نسبت به دیدگاه‌های مشترک است که در نشست جده به اوج خود رسید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بشار اسد دراین دیدار از تلاش های عربستان سعودی در دستیابی به نزدیکی اعراب و ایجاد فضای سیاسی که به اقدام مشترک بین کشورهای عربی برای دستیابی به منافع مردم کمک می کند، قدردانی کردو افزود: این مهم است که اجلاس جده به انسجام بیشتر اعراب کمک می کند.

اسد و محمد بن سلمان همچنین بر بازگشت روابط بین سوریه و عربستان سعودی به گونه ای که از ثبات منطقه حمایت کند و به اقدامات مشترک اعراب بیانجامد، تاکید کردند.

گفتنی است،اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ ثور امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

در نشست امسال اتحادیه عرب که به دلیل بازگشت دوباره سوریه به این اتحادیه فضای متفاوتی داشت، بر تلاش اعراب برای کمک به سوریه در مسیر حل بحران خود تاکید شد.

سفر رئیس‌ جمهوری سوریه به عربستان

کلیدواژه