قوس 28, 1395 09:15 Asia/Kabul
  • ابراز رضایت العبادی از پیشروی عملیات آزادسازی  موصل 

نخست وزیر عراق از پیشروی عملیات آزادسازی موصل (شمال عراق) از اشغال تروریست‌های داعش ابراز رضایت کرد.

به گزارش ایرنا؛ "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق شنبه‌شب در نشستی با حضور سفیران و هیات‌های دیپلماتیک عراقی در بغداد گفت در سایه پیشروی عملیات موصل، تاکنون هیچ‌گونه شکایتی مبنی بر رفتار خارج از قانون بسیج مردمی در این عملیات گزارش نشده است.

العبادی با اشاره به استقبال همه شهروندان عراقی از نیروهای نظامی این کشور، درباره توطئه برخی طرف‌ها برای ضربه زدن به روابط نظامیان با ساکنان شهرهای مختلف عراق هشدار داد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت برقراری ثبات و امنیت در کشور و موضوع آوارگان افزود این کشور به اتحاد پس از پیروزی بر داعش نیاز دارد،‌ چرا که همکاری بین همه گروه‌های عراقی به نابودی تروریسم منجر خواهد شد.

العبادی همچنین درگیری سیاسی داخلی در عراق را به ضرر منافع این کشور دانست و همه گروه‌های سیاسی را به گفت وگو و صلح فراخواند.

نخست وزیرعراق ضمن درخواست از دوری گزینی از روش قومیتی و طائفه‌ای خاطرنشان کرد یک مقام مسئول در سایه دفاع از شهروندان قومیت خود باید در قبال همه شهروندان عراقی و دفاع از آنان  به تعهدهای خود پایبند باشد.

العبادی، سیاست عراق را نیز دخالت نکردن در امور داخلی دیگران و توسعه روابط با سایر کشورها در چارچوب احترام متقابل و حفظ حاکمیت ارضی عراق برشمرد و خاطرنشان کرد کارکنان سفارت عراق در خارج به عنوان خانه شهروندان این کشور در دیگر کشورها باید صدای عراق در خارج باشند.

 

کلیدواژه