جوزا 23, 1402 15:12 Asia/Kabul
  • مخالفت حماس و جهاد اسلامی با آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی اعلام کردند، در مذاکرات اخیر با مقامات مصری در قاهره در زمینه برقراری آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی گفتگویی نشده است.

هیات‌هایی از دو جنبش حماس و جهاد اسلامی، یکم ژوئن راهی قاهره شدند؛ سفر این هیات‌ها به دعوت رسمی مقامات مصر و برای بحث و گفتگو درباره آخرین تحولات فلسطین صورت گرفت.

در روز‌های گذشته برخی رسانه‌های عربی و صهیونیستی خبر‌هایی درباره گفتگوی حماس و جهاد اسلامی در قاهره درباره آتش بس بلند مدت با رژیم اشغالگر قدس مطرح کردند.

به گزارش رادیو دری، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت، انتشار برخی خبر‌های ادعایی مبنی بر این که در مذاکرات اخیر در قاهره درباره آتش بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی بحث و گفتگو شد، بی اساس و نادرست است.

حازم قاسم افزود، هیات حماس در مذاکرات اخیر در قاهره با مقامات مصری درباره تداوم حملات و تجاوزگری‌های اسرائیل علیه ساکنان شهر قدس و کرانه باختری رود اردن، هتک حرمت به اماکن مقدس و راه‌های مقابله با سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس گفتگو کرده است.

داود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی هم در این باره گفت، زیاد النخاله دبیرکل این جنبش با مقامات مصر درباره آتش بس طولانی و کوتاه مدت هیچ گفتگویی نکرده است.

داود شهاب با اشاره به اینکه در مذاکرات قاهره موضوع برقراری آرامش با تعیین سقف زمانی مطرح نبوده است، خاطرنشان کرد، ملت فلسطین تحت اشغال اسرائیل است و ملت‌های تحت اشغال حق دارند در برابر اشغالگر، مقاومت و از خود دفاع کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی: صهیونیست‌ها از همه طرف محاصره شده‌اند

 

کلیدواژه