جوزا 30, 1402 15:56 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از جنایت جدید رژیم صهیونیستی
    ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از جنایت جدید رژیم صهیونیستی

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از جنایت جدید رژیم صهیونیستی و حمله وحشیانه نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در خصوص حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین گفت: دبیرکل سازمان ملل  از وقایع روز دوشنبه در جنین پس از حمله نیروهای امنیتی اسرائیل که منجر به کشته شدن ۵ فلسطینی از جمله یک کودک و مجروح شدن ۶۰ فلسطینی دیگر شده، به شدت نگران است.

فرحان حق افزود: این افزایش درگیری ها خطر گسترش بحران مرگبار را در منطقه دارد و تمام طرف ها باید از اقداماتی که تشدید تنش ها را به دنبال دارد، خودداری کنند و اقدامات لازم را برای ورود مجدد به گفت و گوی سیاسی انجام دهند.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: ما اعلام کرده ایم که شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطین، غیرقانونی است و قوانین بین المللی را نقض می کند؛ به این منظور ما در حال همکاری با تمام شرکای خود برای اطمینان از انجام تعهدات اسرائیل هستیم.

اتحادیه عرب نیز، تجاوز گسترده رژیم اشغالگر در شهر جنین را محکوم کرد.

«سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های عربی اشغالی در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین گفت: تعرض به جنین در ادامه و تشدید جنگ علنی علیه مردم فلسطین صورت گرفته است.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین افزود: این «نقض آشکار منشورها، قوانین و قطعنامه‌ های مشروعیت بین‌المللی و پافشاری در سرپیچی از اراده جامعه جهانی و تضعیف هرگونه چشم‌انداز برای دستیابی به صلح است».

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که پنج شهروند فلسطینی در جریان یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین شهید و ۹۱ نفر دیگر زخمی شدند.

افزایش تعداد شهدای جنین به ۵ نفر

سازمان همکاری اسلامی: اتفاقات جنین خوی خونریز بودن رژیم اسرائیل را نشان می‌دهد

کلیدواژه