سرطان 25, 1402 17:48 Asia/Kabul
  • نخست وزیر عراق: موضع عراق در قبال آرمان فلسطین ثابت است
    نخست وزیر عراق: موضع عراق در قبال آرمان فلسطین ثابت است

نخست‌وزیر عراق گفت، موضع عراق در قبال آرمان فلسطین ثابت است و این کشور اشغالگری اسرائیل را مردود می‌داند.

به گزارش رادیو دری، نخست‌وزیر عراق امروز یکشنبه بعد از بیش از 12 سال به منظور دیدار با رئیس‌جمهور سوریه در سفری رسمی پایتخت عراق را به مقصد دمشق ترک کرد.

به  گزارش رادیو دری، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق بعدازظهر امروز (یکشنبه) پس از دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسد در دمشق گفت،ملت عراق به پایداری مردم سوریه در مواجهه با شدیدترین حملات تروریستی افتخار می‌کند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، عراق و سوریه به یکدیگر گره خورده‌اند و از پیوندهای مشترکی برخوردارند. برای مقابله با چالش‌هایی که عراق و سوریه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید هماهنگی صورت گیرد. امنیت و ثبات دو کشور دو عاملی هستند که باعث انسجام بیشتر برای مواجهه با دیگر چالش‌هایمان می‌شوند. عراق حامی سوریه است.

رئیس‌جمهور سوریه نیز با اشاره به عمق تاریخی روابط دو کشور گفت، کشور عراق در جریان جنگ با تروریسم در کنار سوریه ایستاد و تمام توجیهات متجاوزان علیه سوریه را رد کرد.

بشار اسد تصریح کرد، ما سابقه بلند و مشترکی در ایستادگی مردم عراق در کنار ملت سوریه در شرایط سخت داریم. عراق صدای دولت و مردم سوریه در محافل مختلف بود و این کشور در دوران مصیبتی که در پی زلزله به سوریه وارد شد، در کنار کشور عراق ایستاد و کمک‌های بسیاری ارائه کرد. 

رئیس جمهور سوریه افزود،ما به ارتش عراق و الحشدالشعبی برای مبارزه با تروریسم درود می‌فرستیم. چالش تروریسم یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در منطقه با آن رو به رو هستیم، اما اکنون کشورهای عربی در شرایط خوبی قرار دارند.

کلیدواژه