اسد 22, 1402 09:43 Asia/Kabul
  • ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرد
    ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرد

مرکز آشتی روسیه در سوریه از نقض حریم هوایی این کشور از سوی ائتلاف آمریکایی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «وادیم کولیت» معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: در بیست‌وچهار ساعت گذشته، نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی با انجام پروازهای پهپادی هماهنگ‌نشده، ۱۴ مرتبه پروتکل‌های جلوگیری از درگیری در آسمان سوریه را نقض کرد.

کولیت افزود: ائتلاف آمریکایی همچنان به ایجاد موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ادامه می‌دهد و پروازهایی را برخلاف پروتکل‌های رفع منازعه وبا هدف نقض حریم هوایی سوریه انجام می‌دهد.

معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه همچنین با اشاره به حملات تروریست‌های باقی‌مانده در سوریه به مواضع ارتش این کشور اظهار کرد: نفر از اعضای گروه تروریستی جبهه‌النصره تلاش کردند خط مقدم دفاعی نیروهای دولتی سوریه در استان لاذقیه را در هم بشکنند اما این حمله دفع شد و دو سرباز سوری جان باختند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه (نوامبر 2017)، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروه شده اند.

نظامیان آمریکایی با نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شمال شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و ثروت این کشور، جنایاتی را علیه ساکنان این مناطق انجام می دهند.

وزیر خارجه سوریه: تروریست ها، ضامن بقای آمریکا در سوریه هستند

شغالگران آمریکایی همچنان نفت و گندم سوریه را به غارت می‌برند

شغالگران آمریکایی گندم سوریه را سرقت کردند

کلیدواژه