شمخانی : قطعنامه شورای امنیت ؛ زمینه ساز افزایش تنش ها در سوریه
(last modified 1395-10-02T04:42:21+00:00 )
جدی 02, 1395 09:12 Asia/Kabul
  • شمخانی : قطعنامه شورای امنیت ؛ زمینه ساز افزایش تنش ها در سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت ،  قطعنامه 2328 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حلب می تواند زمینه ساز افزایش تنش ها در سوریه شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه قطعنامه اعزام ناظران این سازمان به شرق حلب برای نظارت بر روند خروج افراد مسلح و غیرنظامیان را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا، "علی شمخانی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روزچهارشنبه گفت: قطعنامه 2328 شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به درنظر نگرفتن شرایط و مشکلات مردم و نقش دولت سوریه و تمرکز صرف بر نجات تروریست ها ،  به نفع حل بحران این کشور نیست .

شمخانی با اشاره به سوابق سوء استفاده کشورهای غربی و حامیان تروریست ها از آتش بس ها و حضور عناصر اطلاعاتی مشکوک درچارچوب تقویت تروریستها افزود: شورای امنیت به جای قطعنامه ها و بیانیه های جانبدارانه باید عزم جدی برای انسداد مسیر ارسال سلاح، نیرو و امکانات مالی به تروریست ها در سوریه داشته باشد .

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره پیروزی راهبردی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در حلب تاکید کرد: مقاومت و پایداری مردم و دولت سوریه در برابر تروریست ها الگوی موفقی برای کشورهای منطقه و پاسخی محکم به کشورها و ائتلاف هایی است که وقیحانه از تروریست ها حمایت می کنند.

شمخانی گفـت : تاکید اجلاس سه جانبه روز سه شنبه ایران ، روسیه  و ترکیه در مسکو بر حمایت کامل از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و اولویت بخشی به فرایند سیاسی ، نشان دهنده صحیح بودن راهبرد تهران از ابتدای بروز بحران تروریسم در سوریه است.

 

کلیدواژه