جابری انصاری: هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد
(last modified 1395-10-02T04:43:47+00:00 )
جدی 02, 1395 09:13 Asia/Kabul
  • جابری انصاری: هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه پس از دیدار با نخست وزیر سوریه گفت: هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی سوریه و تحمیل نظرات خود به مردم این کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "حسین جابری انصاری" افزود: کشورهای عامل ایجاد بحران سوریه، اکنون باید دخالت خود را از تحمیل خواسته های دیکته شده به ملت و دولت سوریه به مشارکت برای حصول توافق بین مردم، دولت و گروه های مخالف این کشور تبدیل کنند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران همچنین از گروه های مخالف نظام سیاسی سوریه که تروریسم را محکوم و آن را به عنوان روشی برای تحقق اهداف سیاسی انکار می کند، خواست در چارچوب مسالمت آمیز و با گفتگوی سیاسی با دولت سوریه زمینه خروج کشورشان را از وضع بحرانی کنونی فراهم کنند.

"حسین جابری انصاری" در ادامه ابراز امیدواری کرد: با مجموعه تجربیاتی که در چند سال گذشته و همین طور با پیشروی ها و موفقیت های میدانی که در رویایی با تروریسم حاصل شد، کشورهای منطقه و جهان، مقدمات خروج هرچه سریعتر سوریه از وضع بحرانی کنونی را فراهم کنند تا مردم سوریه در مورد آینده کشورشان تصمیم گیری کنند.

جابری انصاری در صدر یک هیات عالی دیپلماتیک عصر چهارشنبه از مرز زمینی لبنان وارد سوریه شد و در نخستین روز سفر خود به سوریه با "عماد خمیس" نخست وزیر این کشور دیدارکرد.

انصاری همچنین به همراه فیصل مقداد همتای سوری خود در کمیته مشترک سیاسی دو کشور که با حضور مقامات ارشد وزارتخانه های امور خارجه دو کشور برگزار شد، شرکت کرد.

این نشست به طور ماهانه در تهران یا دمشق برگزار می شود تا دو طرف در خلال آن درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان و نیز روابط دوجانبه گفتگو و رایزنی کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه نیز با "بشار اسد" رئیس جمهور و "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه دیدار می کند.

 

کلیدواژه