سنبله 04, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • عراق: امنیت زائران اربعین از گذرگاه‌های مرزی تا کربلا تامین شده است
    عراق: امنیت زائران اربعین از گذرگاه‌های مرزی تا کربلا تامین شده است

رئیس کمیته اربعین عراق درباره تامین امنیت زائران حضرت اباعبدالل الحسین(ع) در مسیر گذرگاه‌های مرزی تا کربلای معلی ابراز اطمینان کرد.

به گزارش رادیو دری؛ "مهدی الفکیکی" افزود: نیروهای امنیتی، خدماتی و وزارتخانه‌های عراق برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و امنیت از گذرگاه‌های مرزی تا کربلای معلی برقرار است.

مشاور وزیر کشور عراق اظهار کرد: تمام گذرگاه‌های مرزی آماده استقبال از زائران اربعین حسینی(ع) هستند و از 6 روز پیش زائران حرکت خود را به سمت کربلا آغاز کرده‌‌اند.

الفکیکی اضافه کرد: خطوط امنیتی متعددی نیز ایجاد شده است که تمام دستگاه‌های امنیتی مانند ارتش، پلیس، امنیت ملی، اطلاعات، حشدشعبی و دیگر سرویس‌ها برای تأمین امنیت جاده‌ها و برقراری امنیت گذرگاه‌های مرزی مهم در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه دولت عراق تمام توان خود را برای تأمین امنیت و امکانات این زیارت را مانند وسایل نقلیه، سوخت، برق و سایر موارد  مهیا کرده است گفت: از طرف ایران نیز تا این لحظه حدود ۱۵۰  موکب حاوی مواد غذایی وارد عراق شده است. 

هر سال میلیون‌ها شیعه از عراق و سایر کشورها مراسم اربعین حسینی(ع) را در سایه تدابیر امنیتی شدید در استان کربلا برگزار می کنند.

کلیدواژه