سنبله 19, 1402 10:41 Asia/Kabul
  • هلاکت بیش از 100 تروریست در ادلب سوریه
    هلاکت بیش از 100 تروریست در ادلب سوریه

وزارت دفاع سوریه خبر داد، ارتش این کشور با همکاری نیروهای هوافضای روسیه، موفق شدند بیش از صد تروریست را در ادلب به هلاکت برسانند.

به گزارش رادیو دری، روزنامه الوطن به نقل از وزارت دفاع سوریه گزارش داد، ارتش این کشور با همکاری نیروهای هوافضای روسیه علاوه بر انهدام سکوهای پرتاب راکت و تجهیزات نظامی تروریستها، ۱۱۱ تروریست را در ادلب (شمال سوریه) به هلاکت رساندند که  بیشتر آنان وابسته به گروههای تروریستی انصار التوحید و القاعده بودند.

روزنامه الوطن در این گزارش افزود: در عملیات مشترک ارتش سوریه و نیروهای روسیه بیش از 80  تروریست هم زخمی شدند.

این نهاد سوری خبر داد، نیروهای مسلح سوریه پس از عملیاتهای شناسایی و رصد مستمر مواضع تروریستها، مواضع و مقرهای تروریستها را هدف قرار دادند که در جریان آن، چندین انبار مهمات و سلاح منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین در الفطیره و «سفوهن»  به مسیرهای امدادرسانی تروریستها حمله کردند. در الملاجه و حزارین اما درگیریها به صورت پراکنده در جریان است. ارتش سوریه هم عملیات گسترده پاکسازی را در این مناطق آغاز کرده است.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و مناطق و بخش هایی از استان های لاذقیه، حماه و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد که فعال ترین گروه تروریستی منطقه یعنی تحریر الشام کنترل بیشتر این منطقه را در اختیار دارد.

هلاکت هفت تروریست در ادلب سوریه

کلیدواژه