سنبله 22, 1402 09:10 Asia/Kabul
  • درخواست ۳۵۰۰ اسرائیلی از دبیرکل سازمان ملل برای تحریم ملاقات با نتانیاهو
    درخواست ۳۵۰۰ اسرائیلی از دبیرکل سازمان ملل برای تحریم ملاقات با نتانیاهو

بیش از سه هزار و 500 تن از دانشگاهیان و هنرمندان اسرائیلی با ارسال نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل خواستند از دیدار با نتانیاهو امتناع کند.

به گزارش رادیو دری، هزاران تن از دانشگاهیان و هنرمندان اسرائیلی از«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درخواست کردند تا از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ممانعت کند.

در این نامه سرگشاده نوشته شده است، نتانیاهو شهروندان را علیه یکدیگر تحریک می‌کند و امنیت و اقتصاد کشور را تهدید می‌کند و از درگیری‌های تاریخی که اسرائیل را از هم می‌پاشد، روی برگردانده است.

 تلاش نتانیاهو برای تغییر در نظام قضایی رژیم صهیونیستی که قدرت دیوان عالی این رژیم را کاهش می‌دهد و قدرت بیشتری به ائتلاف حاکم می‌دهد با اعتراضات شدید در اراضی اشغالی و انتقادات واشنگتن مواجه شده است.

صبح روز سه شنبه، طرفداران ومخالفان اصلاحات لایحه قضایی، مقابل منازل قضات دیوان عالی تجمع کردند. 

دوشنبه شب هزاران صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی پس از تظاهرات در خیابان‌ها راهی محل سکونت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده و در برابر منزل وی در قدس اشغالی تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به لایحه تغییرات قضایی که کابینه نتانیاهو قصد تصویب آن را در کنست دارد، بار دیگر اعلام کنند.

تجمع گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی

کلیدواژه