میزان 03, 1402 13:20 Asia/Kabul
  • بشار اسد: چین هدایت تحول کنونی جهان را بر عهده دارد
    بشار اسد: چین هدایت تحول کنونی جهان را بر عهده دارد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار لی چیانگ نخست وزیر چین در پکن روابط کشورش با چین را مهم ارزیابی کرد و گفت: این کشور هدایت تحول کنونی جهان را برپایه توسعه فناوری و اقتصادی بر عهده دارد.

به گزارش رادیو دری؛ "بشار اسد"  که در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به چین رفته است در دیدار "لی چیانگ" نخست وزیر چین اظهار کرد: سوریه و چین تاریخ و فرهنگ مشترکی دارند که اهمیت حفظ هویت، احترام به سنت ها و گسترش فرهنگ و دانش، نشان دهنده آن است.

وی اضافه کرد: تحولی که جهان امروز شاهد آن است، از سوی چین و از طریق توسعه فناوری و اقتصادی همراه با حفظ آداب و سنن و اصل احترام به دیگران و فرهنگ آنها، هدایت می شود.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: روابط میان دمشق و پکن می‌تواند از طریق سه طرحی که رئیس جمهوری چین برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سرمایه گذاری در چارچوب طرح کمربند و جاده ارائه کرده است بیش از پیش توسعه پیدا کند.

بشار اسد از دولت چین به دلیل حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم و کمک رسانی به این کشور در زلزله اخیر قدردانی کرد.

نخست وزیر چین هم در این دیدار گفت: امروزه جهان از ساحل امنیت و ثبات دور شده است و در این دوره حساس به همکاری‌ها و هماهنگی‌های بیشتری نیاز داریم.

"لی چیانگ" تاکید کرد: حمایت‌های چین از سوریه برای تحقق منافع مشترک میان دو کشور، پایدار است.

رئیس جمهوری چین هم در دیدار بشار اسد گفت: چین و سوریه به دنبال اعلام برقراری روابط شراکت راهبردی میان خود هستند.

"شی جین‌پینگ" در این دیدار تاکید کرد: پکن، آماده توسعه همکاری با سوریه و دفاع مشترک از عدالت بین‌المللی در سایه شرایط بی ثباتی است.

وی تصریح کرد:  روابط سوریه و چین در برابر تغییرات اوضاع بین المللی در ۶۷ سال پایدار بوده و همچنان دوستی قوی میان دو کشور با وجود گذشت زمان برقرار است.

"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه ( 21 سپتامبر) در سفری رسمی وارد کشور چین شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری سوریه به چین بعد از گذشت نزدیک به ۲ دهه به شمار می‌رود.

بشار اسد وارد چین شد

کلیدواژه