استقبال گروه ها و جریان های سیاسی فلسطین از قطعنامه شورای امنیت
(last modified 1395-10-04T14:07:13+00:00 )
جدی 04, 1395 18:37 Asia/Kabul
  • استقبال گروه ها و جریان های سیاسی فلسطین از قطعنامه شورای امنیت

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین با استقبال گسترده گروه های فلسطینی همراه بود.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،"  حازم قاسم" سخنگوی حماس ضمن استقبال از این قطعنامه ،تاکید کرد،شورای امنیت باید برای توقف شهرک سازی و حتی پایان اشغال فلسطین دست به اقداماتی عملی بزند.

"نبیل ابو ردینه" سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصویب این قطعنامه را سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی دانست و گفت، محکومیت گسترده بین المللی شهرک سازی ،موجبات حمایت بیشتر از راهکار تشکیل کشورفلسطین را فراهم خواهد ساخت.

همچنین"اسامه قواسمی" سخنگوی  جنبش  فتح در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد،تصویب این قطعنامه بیانگر فهم عمیق شورای امنیت  سازمان ملل از خطرات ادامه سیاست های توسعه طلبانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی می باشد.  از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصویب قطعنامه ضد اسراییل را پیروزی عادلانه فلسطین دانست و گفت ،شورای امنیت با تصویب این قطعنامه در واقع سیاست های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

"صائب عریقات" دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین  نیز اعلام کرد ، لازمه امنیت و صلح ,  پایان اشغال فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطین و حل تمامی مسائل اختلافی است.
"جمال شوبکی" سفیر فلسطین در اتحادیه عرب هم صدور این قطعنامه را رخدادی تاریخی خواند و گفت رژیم صهیونیستی ملزم به پایبندی به آن است.
 رای مثبت اکثریت اعضای شورای امنیت  سازمان ملل به این قطعنامه، نشان می دهد که جامعه جهانی شهرک سازی صهیونیستها  را امری غیر قانونی دانسته و از حقوق ملت فلسطین حمایت می کند.

 

کلیدواژه