میزان 18, 1402 11:41 Asia/Kabul
  • حمایت مردم کشورهای مختلف از عملیات طوفان الاقصی
    حمایت مردم کشورهای مختلف از عملیات طوفان الاقصی

مردم کشورهای مختلف در حمایت از نیروهای مقاومت و ساکنان نواره غزه برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه (هفتم اکتبر) عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و رژیم صهیونیستی را در شوک فرو برده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه شنبه اعلام کرد، شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۷۰۴ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز به حدود چهارهزار نفر رسیده است.

گزارش وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که بیش از ۳۵ درصد مجموع شهدای حملات رژیم صهیونیستی، کودکان، زنان و مادران فلسطینی هستند. 

به گزارش رادیو دری، شهروندان دیاربکر ترکیه دوشنبه شب با برگزاری تظاهرات، به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

همچنین شهروندان آمریکایی نیز در ایالات سانفرانسیسکو به خیابان‌ آمده و حمایت خود را از مردم بی‌دفاع غزه و محکومیت جنایتکاران صهیونیست اعلام کردند.معترضان در این تظاهرات خواستار توجه به نقض حقوق بشر و قتل عام کودکان و زنان در نوار غزه شدند.

از سوی دیگر، هواداران تیم پرطرفدار الاهلی مصر با سردادن شعار " باخون و با روحمان، فدای فلسطین می شویم" حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کردند.

صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس نیز در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با حمل پرچم‌های فلسطین و شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی در محکومیت سران رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، فریاد آزادی فلسطین را سر می‌دادند.

از سوی دیگر، نیروهای مقاومت فلسطین بامداد سه‌شنبه و در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه، شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف این باریکه را هدف حملات موشکی و راکتی قرار دادند.

این اقدام مقاومت پس از بمباران شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غرب غزه رخ داد.

اطراف منطقه عسقلان در شمال غرب بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز به شدت بمباران شد.

در سه روز متوالی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد تاکنون یکهزار و ۱۰۰ صهیونیست کشته و ۲ هزار و ۷۴۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت د هها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

شمار شهدای غزه به ۷۰۴ نفر افزایش یافت

کلیدواژه