جدی 05, 1395 08:21 Asia/Kabul
  •  نتانیاهو: در روابط با سازمان ملل بازنگری خواهیم کرد

در پی تصویب یک قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در روابط اسرائیل با این سازمان بازنگری خواهیم کرد.

به گزارش پرس تی وی، "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه اعلام کرد: از وزیر خارجه خود خواسته است که ظرف مدت یک ماه تمامی  مناسبات تل آویو با سازمان ملل از جمله بودجه موسسات وابسته به این سازمان و حضور نماینده سازمان ملل در سرزمین های اشغالی فلسطین بازنگری کند.

این مقام اسرائیلی تصمیم شورای امنیت مبنی بر توقف احداث شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی فلسطین را شرم آور خواند گفت که در برابر آن مقاومت خواهد کرد.

نتانیاهو خاطرنشان کرد: پیشتر دستور داده است که بودجه پنج مؤسسه و پنج مقام وابسته به سازمان ملل که سیاست ها ضد اسرائیلی دارند قطع گردد و اکنون این تصمیم برای موسسات و افراد بیشتری اجرا خواهد شد.

دفتر "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیشتر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رژیم به مفاد قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل جمعه شب برای پایان دادن به شهرک سازی های رژیم صهیوینستی در اراضی اشغالی فلسطین تصویب کرد، پایبند نخواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه به قطعنامه ای که هدف آن پایان دادن به شهرک سازی های رژیم صهیوینستی در اراضی اشغالی فلسطینی است، رأی مثبت داد.

این قطعنامه به پیشنهاد مصر در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد.

14 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا به آن رای ممتنع داد.

بر اساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی ملزم می شود فوراً و به‌طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شرقی را متوقف کند.

اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی اراضی فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند. 

 

کلیدواژه