اسد 11, 1395 15:26 Asia/Kabul
  • ایران و عراق
    ایران و عراق

وزیر فرهنگ عراق از گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و عراق خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فارس، "فریاد رواندوزی" وزیر فرهنگ عراق در آیین افتتاحیه نمایشگاه هنرمند ایرانی با عنوان «پرنده‌ای از شرق» در بغداد گفت: این نمایشگاه در چارچوب پروتکل همکاری مشترک که پیش از آن بین وزارت‌خانه‌های فرهنگ دو کشور امضاء شد٬ برگزار و پیرو آن، فعالیت‌های فرهنگی و هنری فی مابین گسترش پیدا خواهد کرد.

"حسن دانایی‌فر" سفیر ایران در عراق نیز استقبال عمومی از نمایشگاه نگارگری موزه‌ای ایران را در بغداد بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: دو کشور درصدد گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف از جمله سینما، تئاتر، نگارگری و نقاشی هستند.

دانایی‌فر با ابراز خرسندی از روند گسترش مناسبات فرهنگی و هنری دو کشور ایران و عراق افزود: مناسبات در بخش فرهنگ و هنر بین دو کشور با سرعت بیشتری در مقایسه با سایر بخش‌ها رو به جلو حرکت می‌کند.

"غلامرضا اباذری" رایزن فرهنگی ایران نیز برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌ها بین ملتهای ایران و عراق خواند و تصریح کرد: وجود اشتراکات دینی و فرهنگی روابط دو ملتهای ایران و عراق را نزدیکتر میکند.

نمایشگاه آثار نگارگری هنرمند ایرانی با عنوان «پرنده‌ای از شرق» به همت رایزنی فرهنگی ایران در عراق و همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری عراق، در سالن وزارت فرهنگ عراق و مجموعه فرهنگی تاریخی متنبی برگزار شد و مورد استقبال عموم مردم و مسئولان قرار گرفت.