عقرب 08, 1402 15:34 Asia/Kabul
  • افزایش شهدای غزه به 8306 نفر؛ 3457 نفر کودک هستند
    افزایش شهدای غزه به 8306 نفر؛ 3457 نفر کودک هستند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه تا بعدازظهر امروز (هشت آبان) به ۸۳۰۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (دوشنبه) در بیست و چهارمین روز جنگ، از افزایش تعداد شهدا به ۸۳۰۶ نفر خبر داد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، ۲۱۰۴۸ نفر نیز تاکنون با درجات مختلف زخمی شده‌اند. همچنین از میان شهدا ۳۴۵۷ نفرشان کودک و ۲۱۳۶ نفر نیز زن هستند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد ،رژیم اشغالگر به شکل عامدانه آمبولانس‌ها را با هدف ممانعت از امدادرسانی مورد هدف قرار می‌دهد؛ تاکنون ۲۵ آمبولانس طی بمباران‌ها منهدم شده‌اند؛ همزمان فعالیت ۲۵ بیمارستان نیز در غزه متوقف شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، 1950 نفر تاکنون زیر آوارها مانده‌اند که از این تعداد 1050 نفرشان کودک هستند. او در ادامه از تمامی ساکنان غزه خواست تا برای اهدای خون به بیمارستان الشفاء مراجعه کنند.

این مقام فلسطینی همچنین از دولت مصر نیز خواست تا گذرگاه رفح را برای ورود تجهیزات پزشکی باز کند؛ او از جامعه جهانی نیز خواست تا برای تضمین امنیت مراکز درمانی در غزه طبق قوانین بین‌المللی اقدام کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

شهادت ۲۰۰۰ دانش آموز فلسطینی در غزه

کلیدواژه