عقرب 20, 1402 19:24 Asia/Kabul
  • نصرالله: مسئول جنگ غزه آمریکا است و کشورهای اسلامی باید آمریکا را وادار به توقف جنگ کنند
    نصرالله: مسئول جنگ غزه آمریکا است و کشورهای اسلامی باید آمریکا را وادار به توقف جنگ کنند

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد کشورهای عربی و اسلامی باید آمریکا را به توقف جنگ غزه وادار کنند.

به گزارش رادیو دری، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر روز شنبه 20 آبان/عقرب در سخنرانی به مناسبت روز شهید، آمریکا را مسوول جنگ در غزه دانست و گفت: «اسرائیل و رژیم آن امروز گروهی از احمقان و دیوانگان و کینه ورزان هستند که فقط به منافع خود فکر می‌کنند. کسی که این جنگ را اداره می کند دولت آمریکا است و همه تقبیح ها و فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی باید بر آمریکا تمرکز کند که صاحب این نبرد است.»

نصرالله با اشاره به برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض گفت: امروز ملت فلسطین به این نشست امید دارند. آنها از این نشست و کشورهای اسلامی و عربی نمی‌خواهند که ارتش های خود را برای آزادی غزه و رفع محاصره بفرستند ولی از کشورهای اسلامی می خواهند که متحد باشند و در برابر آمریکا بایستند و از آمریکا بخواهند که جنگ را متوقف کند.

دبیرکل جنبش حزب الله افزود: «آیا کشورهای اسلامی حتی اگر نمی‌توانند جنگ را متوقف کنند، گذرگاه رفح را نیز نمی توانند برای انتقال بیماران و ارسال دارو و غذا باز کنند و مردم را نجات دهند؟»

وی با اشاره به اینکه امروز در غزه قویترین تیپ نخبه اسرائیلی وارد جنگ شده است، این موضوع را دلیلی بر ناتوانی اسرائیل دانست که نیروهای نخبه خود را فراخوانده اما دستاوردی نداشته و پس از 36 روز بمباران و قتل و کشتار و حتی حمله زمینی، از اعلام پیروزی خود و بیان اینکه مجاهدان را شکست داده اند، عاجزند.

نصرالله درباره نبردهای همزمان نیروهای مقاومت در منطقه در جبهه های مختلف با هدف کمک به مردم غزه گفت: یکی از جبهه های یاری دهنده، کرانه باختری است که بیشترین درگیری ها را دارد و شهدایی را تقدیم می کند و نگرانی اسرائیل از وضعیت آنجا آشکار است.

وی جبهه یاری دهنده دیگر را نیروهای یمنی دانست که موضع شجاعانه و آشکاری گرفته اند و حمایت معنوی و روحی بزرگی برای مبارزان مقاومت هستند.

نصرالله گفت: کاری که یمن انجام می دهد گام بزرگ و مبارکی است که دشمن را ملزم کرده بخشی از گنبد آهنین و موشکهای پاتریوت خود را به ایلات ببرد و آثار اقدام یمن این است که منطقه را برای اسرائیل ناامن کرده است و با فشار آوردن به کابینه نتانیاهو، وقت را برای دشمن تنگ تر می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان اقدامات جبهه مقاومت عراق در هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه را نیز ستود و گفت: متاسفانه برخی مقامات فلسطینی می گویند این اقدامات ربطی به موضوع غزه ندارد اما این درست نیست و عامل اصلی تحرکات عراق، جنگ غزه است و این جبهه ها قبل از ماجرای غزه، آرام بود.

وی درباره کمک مقاومت سوریه به موضع فلسطین نیز گفت سوریه خود با قانون قیصر محاصره شده اما با همه این جراحت‌ها، از موضع مقاومت در فلسطین حمایت می کند و در حقیقت در قلب محور مقاومت قرار دارد.

نصرالله تأکید کرد آمریکا اگر می خواهد عملیات در جبهه های یاری دهنده متوقف شود، باید جنگ را در غزه متوقف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین موضع جمهوری اسلامی ایران را درباره فلسطین، پابرجا و حمایت همیشگی آن را ادامه دار و بدون حد و مرز خواند و گفت: حمایت مالی و مادی ایران از فلسطین نیز مخفی نیست و امروز اگر نیرویی از مقاومت در لبنان و فلسطین وجود دارد، در درجه اول به خاطر پشتیبانی معنوی، و مالی ایران است.

وی تأکید کرد وجود قدرت بازدارندگی در منطقه ما به دلیل موضعگیری شجاعانه رهبر انقلاب اسلامی است و سال های زیادی از زندگی سردار سلیمانی نیز در راه دفاع از فلسطین گذشت.

نصرالله همچنین با تشریح اقدامات حزب الله لبنان در مبارزه با دشمن صهیونیستی در یک ماه اخیر نیز گفت: در جبهه لبنان مقاومت در سایه حضور همیشگی پهپادهای اسرائیلی، عملیات مقاومت همچنان ادامه دارد و مجاهدان لبنانی در خط مقدم مبارزه با اسرائیل هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد فرهنگ مقاومت نسل به نسل با وجود جنایات اشغالگران در حال گسترش و تقویت است و به کار بسیار بزرگی رسید که گردان‌های قسام در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) انجام دادند.

تأکید سران کشورهای اسلامی و عربی بر توقف فوری جنگ غزه/ 10 راهکار فوری ایران برای حل بحران غزه

کلیدواژه