قوس 01, 1402 08:51 Asia/Kabul
  • ادامه جنایات صهیونیست ها در غزه/ شمار شهدا به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید
    ادامه جنایات صهیونیست ها در غزه/ شمار شهدا به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد، شمار شهدای غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

به گزارش رادیو دری، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر از جمله ۵ هزار و ۸۴۰ کودک و ۳ هزار و ۹۲۰ زن از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

این دفتر افزود: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مفقود هستند یا زیر آوار مانده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه همچنین گزارش داد: تا کنون ۲۰۵ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۲۲ نفر از نیروهای امداد و نجات و ۶۲ خبرنگار در حملات به غزه به شهادت رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: شمار مجروحان هم از ۳۳ هزار نفر فراتر رفته که بیش از ۷۵ درصد آن‌ها زن و کودک هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اضافه کرد، ۴۴ هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و ۲۳۰ هزار واحد دیگر خسارت دیده است و این یعنی اینکه بیش از ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه در جنگ آسیب کلی یا جزئی دیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر

کلیدواژه