جدی 22, 1402 14:03 Asia/Kabul
  • آخرین آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه
    آخرین آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر/15میزان تاکنون را ۲۳ هزار و ۴۶۹ اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، وزارت بهداشت فلسطین روز پنج‌شنبه همچنین شمار زخمی های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را  ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر اعلام کرد.

براساس این گزارش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در۲۴ ساعت گذشته، یکصد و ۱۲ نفر را در مناطق مختلف باریکه غزه شهید و ۱۹۴ نفر را زخمی کردند.

در همین حال گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی درعملیاتی مشترک مقر فرماندهی اشغالگران صهیونیست را در شرق شهر خان‌یونس در جنوب باریکه غزه، با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از صهیونیستها به هلاکت رسیدند.

نیروهای حزب الله لبنان هم  تجهیزات و ادوات جاسوسی اشغالگران صهیونیستی در پایگاه‌های نظامی "حدب البستان" ، "حانیتا" و " البغدادی" را هدف قرار دادند که در این حملات شماری از صهیونیست ها به هلاکت رسیدند.

در همین حال همزمان با برگزار جلسه دیوان  بین المللی دادگستری در لاهه به منظور رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی ضد رژیم صهیونیستی، تظاهراتی گسترده در لاهه هلند برگزار شد.

آفریقای جنوبی ضد نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در باریکه غزه به دادگاه لاهه شکایت کرده است.

«رونالد لامولا» وزیر دادگستری آفریقای جنوبی پس از پایان برگزاری اولین جلسه رسیدگی به شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی به خاطر نسل کشی به دیوان بین المللی دادگستری  گفت: ما از این دیوان خواسته ایم عملیات نظامی ارتش اسرائیل به باریکه غزه را متوقف کند.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی افزود، غزه به ویرانه تبدیل شده و دیوان بین المللی دادگستری باید درباره آنچه در غزه در جریان است، حکم صادر کند.

دادگاه لاهه برای رسیدگی به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تشکیل جلسه داد

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

کلیدواژه