جدی 10, 1395 00:13 Asia/Kabul
  •  اسد: اروپایی‌ها به حمایت از تروریست‌ها پایان دهند

رئیس جمهوری سوریه گفت: اگر کشورهای اروپایی به دنبال کمک به ملت سوریه هستند در ابتدا باید به حمایت از تروریست‌ها پایان دهند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی سوری الاخباریه؛ بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه در دیدار هیات مشترکی از نمایندگان پارلمان اروپا و دومای روسیه در دمشق تصریح کرد: مسوولان اروپایی باید دریابند که راه حل بحران سوریه به دست ملت این کشور بوده و اعتراف کنند که حملات تروریستی در کشورهایشان پیامد سیاست‌های اشتباه آنان است.

اسد افزود: کشورهای اروپایی باید تحریم ظالمانه‌ای که نیازهای اساسی زندگی سوری‌ها را هدف قرار داده است، متوقف کنند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت: عملیات مبارزه با تروریسم از طریق نظامی و به خوبی دنبال می‌شود و این به سبب حمایت روسیه و خشکاندن منابع مالی است که تروریست‌ها از طریق آن اقدام به سربازگیری می‌کردند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: روسیه با حمایت خود از سوریه نه فقط از امنیت این کشور دفاع می‌کند، بلکه از امنیت ملت خود و ملت‌های اروپایی نیز دفاع می‌کند.

نظامیان روسیه با موافقت دولت سوریه در این کشور با اشکال مختلف تروریسم مبارزه می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران هم درچارچوب همکاری با دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم به این کشور کمک مستشاری می‌کند. 

همکاری ارتش سوریه و محور مقاومت به شکست تروریست‌ها در شرق حلب منجر شد و این شهر راهبردی به طور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است. 

 

کلیدواژه