دلو 05, 1402 08:46 Asia/Kabul
  • حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در اربیل
    حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در اربیل

مقاومت اسلامی عراق روز چهارشنبه، پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در کردستان عراق را با پهپاد هدف قرار داد.

به گزارش رادیو دری، این حمله پس از آن انجام شد که نیمه شب سه شنبه، ارتش تروریستی آمریکا به مقرهای سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهر القائم در مرز عراق با سوریه حمله کرد که در جریان آن دستکم ۲ نیروی حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

دولت عراق در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله ارتش تروریست آمریکا به مقرهای سازمان حشد الشعبی عراق اعلام کرد، به منظور حمایت از حاکمیت عراق در سطح بین المللی از واشنگتن شکایت می کند.

پس از حمله آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق، رسانه‌های محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق صبح روز چهارشنبه نیز پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در منطقه "کونیکو" در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه را با چندین موشکی هدف قرار داد.

گروه‌های مقاومت در پاسخ به حمایت‌های آمریکا از تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی در منطقه هستند و تأکید دارند که تا اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه، قطعاً به این حملات ادامه خواهند داد.

با شروع عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر گذشته (15میزان) و اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه بمباران های شدید و محاصره این منطقه با کمک آمریکا، گروه های مقاومت اسلامی در کشورهای عراق، لبنان و یمن به کمک مقاومت فلسطین در غزه شتافته اند تا شرایط ضدانسانی به وجود آمده در اثر تهاجم صهیونیست ها را کاهش دهند.

در این بین گروه های عراقی با ده ها حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی ها  تفهیم کردند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 با حمایت همه‌ جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اعلام کرد، شمار شهدای فلسطینی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به ۲۵ هزار و 700 نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۳ هزار و 740 نفر رسیده است.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در فرودگاه اربیل

کلیدواژه