جدی 29, 1402 16:58 Asia/Kabul
  • کنعانی خطاب به اتحادیه عرب: حمله به تروریستها در اربیل حق مشروع ایران است
    کنعانی خطاب به اتحادیه عرب: حمله به تروریستها در اربیل حق مشروع ایران است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به بیانیه اتحادیه عرب درباره حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریستها در عراق گفت: ایران در برخورد با جنایت‌کاران و تروریستها تردید نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ وزیران امور خارجه اتحادیه عرب چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای به حمله ایران به مقر تروریستی وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل کردستان عراق واکنش نشان دادند.

ناصر کنعانی  روز جمعه از بیانیه وزیران امورخارجه اتحادیه عرب ابراز تاسف کرد و با رد مفاد آن افزود: اقدام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حق مشروع در مقابله با عناصر تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی در اربیل عراق که امنیت ملی ایران و شهروندانش را در معرض تهدید و خطر قرار داده بودند، صورت گرفت و ایران در برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد:رابطه ایران و عراق مستحکم، همه جانبه و مبتنی بر منافع و مصالح مشترک و نیز پیوندهای ناگسستنی میان دو ملت است و انتظار داریم اتحادیه عرب تلاش‌ها و توان سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را مصروف توقف حملات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و رفع اشغال ۷۵ ساله از سرزمین فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و حُسن همجواری با آن، از اصول ثابت و اثبات شده جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این کشور است و در همین زمینه، در سال های گذشته از آغازین روزهای حمله داعش و گروه‌های تکفیری به عراق، جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مسوولانه خود برای حفظ امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، با تمام توان در کنار دولت، ملت و نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

کنعانی تصریح کرد: از دولت عراق نیز انتظار است به توافقنامه امنیتی که بین دو کشور در سال گذشته امضا شد متعهد باشد و مفاد آن را به صورت کامل اجرا کند.

کنعانی: هدف قرار دادن مقر تروریست‌ها حق قانونی ایران است

ایروانی: عملیات ضدتروریستی سپاه پاسداران با رعایت تعهدات بین المللی انجام شد

امیرعبداللهیان: با احترام به حاکمیت همسایگان، نمی‌گذاریم امنیت ملی ایران به بازی گرفته شود

کلیدواژه