جدی 11, 1395 15:21 Asia/Kabul
  • مخالفت دمشق با پیشنهاد دوحه، یکی از دلایل بحران سوریه

رئیس جمهوری سوریه گفت مخالفت دمشق با کشیدن خط لوله نفت پیشنهادی قطر،  یکی از دلایل راه‌اندازی جنگ در سوریه از سال 2011 بود.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه "ایل‌جورناله" ایتالیا؛  درباره مخالفت دمشق با پیشنهاد دوحه درباره احداث خط لوله نفت اعلام کرد با وجود آن که این پیشنهاد هرگز به طورعلنی به سوریه اعلام نشد، اما بی‌تردید این امر برنامه ریزی شده و هدفمند بود.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم غرب از گروه‌های تروریستی در این کشور گفت کشورهای زیادی از جمله قطر که با سیاست دمشق مخالف بودند نمی‌خواستند سوریه مرکز انرژی و یا این که حتی نقطه تلاقی خطوط راه آهن باشد.

بشار اسد همچنین با ابراز اطمینان از بازگشت مردم سوریه به کشورشان پس از جنگ و تولد دوباره آن افزود پس از نابودی تروریسم، ملت سوریه  با تجربیات بی شمار در این مسیر، قدرتمندتر از جامعه‌ای خواهند بود که پیش از جنگ بود.

رئیس جمهوری سوریه با استقبال از همکاری با غربی‌ها پس از تغییر سیاست‌های اشتباه آنان در قبال این کشور خاطرنشان کرد نقش مسیحی‌ها در سوریه که همواره شاهد تنوع بوده و طوایف و ادیان زیادی را در خود جای داده، تاثیر گذار بوده است.

 

کلیدواژه