دلو 28, 1402 17:49 Asia/Kabul
  • جنایت رژیم صهیونیستی در محاصره بیمارستان الامل غزه ادامه دارد
    جنایت رژیم صهیونیستی در محاصره بیمارستان الامل غزه ادامه دارد

مدیر اجرایی جمعیت هلال احمر فلسطین در باریکه غزه گفت اقدامات نظامیان رژیم نسل‌کشِ اسرائیل در جلوگیری از فعالیت‌های انسان دوستانه کادر درمان در بیمارستان "الامل" مصداق جنایت جنگی است.

به گزارش رادیو دری، بشار مراد مدیر اجرایی جمعیت هلال احمر فلسطین در باریکه غزه افزود: کادر درمان بیمارستان الامل به رغم ادامه محاصره این مرکز درمانی به تلاش خود برای امدادرسانی به مجروحان و بیماران ادامه می دهند.

مراد تصریح کرد: کارکنان بیمارستان الامل را نظامیان رژیم صهیونیستی مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و اموال بیمارستان نیز مصادره و بخش‌هایی از آن تخریب شده است.

مدیر اجرایی جمعیت هلال احمر فلسطین در باریکه غزه افزود: نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان از ورود کمک‌های پزشکی و غذایی به بیمارستان الامل جلوگیری می‌کنند.

به گفته بشار مراد، دو پزشک این بیمارستان به مدت یک هفته به دست نظامیان رژیم صهیونیستی مورد ضرب و جرح و آزار قرار گرفته‌اند و پس از گذشت هفت روز آزاد شدند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپای- مدیترانه هم در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی پنج دانشگاه از شش دانشگاه باریکه غزه را ویران کرده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای تجاوز رژیم اسراییل به این باریکه ۹۶ استاد دانشگاه به شهادت رسیده و ۸۸ هزار دانشجو هم از ادامه تحصیل محروم شده اند.

این نهاد حقوق بشری پیشتر هم در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار نفر در نتیجه تجاوزهای مداوم اشغالگران صهیونیست به باریکه غزه، شهید شده اند که ۱۳ هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

درخواست حماس از نهادهای بین المللی برای حمایت از مراکز درمانی

 

کلیدواژه