جدی 12, 1395 00:05 Asia/Kabul
  • العبادی: عملیات موصل وارد مرحله سرنوشت‌سازی شده است

صدراعظم عراق گفت عملیات آزادسازی موصل وارد مرحله سرنوشت سازی شده است و درچارچوب برنامه از پیش تعیین شده پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا؛ "حیدر العبادی" صدراعظم عراق روز شنبه در جریان بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک و نشست با فرماندهان امنیتی و نظامی تصریح کرد نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش با روحیه مشغول نبرد با تروریست‌ها هستند.

در همین حال، نیروهای الحشد الشعبی با انجام عملیات مشترک با نیروهای پلیس فدرال عراق، روستای "شکرن" در غرب موصل را آزاد کرد و توانستند شمار زیادی از تروریست‌های داعشی را به هلاکت برسانند. 

تشکیلات بسیج در عراق 20 تروریست داعشی را هم که سعی داشتند از سمت ایست‌بازرسی الاسمده به کوهستان "مکحول" در شمال استان صلاح الدین عراق نفوذ کنند، به هلاکت رساندند. در این عملیات دو خودرو متعلق به تروریست‌های داعش منهدم شد. 

در خبر دیگری از عراق حاکیست، در عملیات ارتش این کشور در شمال شرق بعقوبه، مرکز استان شرقی دیاله، یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش که مسئول مستقیم انتقال تروریست‌های انفجاری و مواد منفجره  برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق بود، به هلاکت رسید. 

نیروهای ارتش عراق در مناطق مختلف این کشور به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند و تروریست‌ها برای جبران شکست‌های خود به کشتار غیرنظامیان در شهرهای عراق روی آورده‌اند. 

 

کلیدواژه