حوت 16, 1402 18:48 Asia/Kabul
  • کودکان غزه بیش از هر گروه دیگری در این منطقه در خطر مرگ ناشی از قحطی و گرسنگی هستند
    کودکان غزه بیش از هر گروه دیگری در این منطقه در خطر مرگ ناشی از قحطی و گرسنگی هستند

دو کودک فلسطینی بر اثر گرسنگی و کم آبی ناشی از محاصره باریکه غزه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، یک کودک فلسطینی به نام احمد سکر که از مدت‌ها پیش با مشکلات ناشی از تنفس گاز فسفر دست به گریبان بود به علت تشدید قحطی و کم‌آبی، امروز چهارشنبه به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی مدرسه محل اسکان احمد و خانواده‌اش را در محله الدرج غزه هدف بمب های فسفری قرار داده بود.

همچنین خبرنگار الجزیره از شهادت یک دختر نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی به نام مرح طلال الیازجی در نتیجه سوءتغذیه و قحطی ناشی از محاصره  شهر غزه خبر داد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گرسنگی در شمال غزه به ویژه در کودکان و زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های مزمن به سطح کشنده‌ای رسیده است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: اگر تجاوز رژیم صهیونیستی متوقف نشود و ورود فوری کمک‌های انسانی و پزشکی به غزه صورت نگیرد، هزاران نفر جان خود را از دست خواهند داد.

القدره از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست تا از تمامی ابزارهای فشار برای تضمین توقف فوری تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کنند.

وزارت بهداشت فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد تعداد افرادی که در نتیجه قحطی و گرسنگی در باریکه غزه به شهادت رسیده اند، به ۱۸ نفر رسیده است که بیشتر آنها کودک هستند.

تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با گذشت ۱۵۲ روز از جنگ غزه (هفتم اکتبر) سال گذشته میلادی به ۳۰ هزار و ۷۱۷  نفر و تعداد مجروحان به ۷۲ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.

رژیم صهیونیستی همچنین ۳۴۸ نفر از اعضای کادر پزشکی را به شهادت رسانده و ۲۶۹ نفر دیگر از جمله مدیران بیمارستان‌های خان‌یونس و شمال غزه را بازداشت کرده است.

این خبرها در حالی است که سازمان ملل هشدار داده است که اگر اقدامی فوری انجام نشود، قحطی گسترده در غزه یک رویداد تقریباً اجتناب ناپذیر خواهد بود.

غزه؛ از قحطی غذا تا قحطی وجدان

کلیدواژه